رسانه‌ها ابزار موثری در کاهش آسیب های اجتماعی هستند

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۲۲:۱۹:۱۸
کد خبر: ۸۸۲۰۴۵
رسانه‌ها ابزار موثری در کاهش آسیب های اجتماعی هستند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین رسانه ها را ابزاری موثر و کارآمد در مقابله باآسیبهای اجتماعی دانست و گفت: فغالیت رسانه ها موجب ارتقای وضعیت اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: امروزه مهمترین دغدغه جامعه که هر روز با آن سروکار داریم، مباحث مربوط به آسیب های اجتماعی است که در این میان نقش رسانه ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در نسل های مختلف جامعه مشاهده می شود، اظهار داشت:  بهترین ابزار برای مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده از رسانه است که زبانی قابل فهم برای همه افراد جامعه محسوب می شود.

بیدخام همچنین گفت: رسانه ها صرفا برای سرگرمی و تفریح نیستند و این ابزار قوی باید در خدمت آموزش و آگاهی بخشی به توده های مردم به کار بسته شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به اثرگذاری های متعدد رسانه در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه می توانند طرز تفکر جامعه را تغییر دهند و این مسئله اگر با برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد می تواند هم در فرهنگ پذیری و هم در اجرای سیاست های برنامه های اجتماعی موثر باشد.

بیدخام به تشکیل کار گروه رسانه‌ای در استان قزوین پرداخت و گفت: این کارگره در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تشکیل می شود تا نقطه نظرات و راهکارهای فعالان رسانه ای را جمع آوری کند.

 

نظر شما