معین اقتصاد مقاومتی بخش احمدآباد شهرستان مشهد:

داوطلبانه در توسعه اقتصادی‌فرهنگی خراسان‌رضوی سهیم شدیم

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۲:۵۳:۳۴
کد خبر: ۸۸۲۰۵۲
داوطلبانه در توسعه اقتصادی‌فرهنگی خراسان‌رضوی سهیم شدیم
معین اقتصاد مقاومتی بخش احمدآباد شهرستان مشهد گفت: به صورت داوطلبانه به مدل مثلث توسعه پیوستیم تا در توسعه اقتصادی‌‎فرهنگی استان سهمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، بیژن زاهدی فرد با اشاره به اقدامات شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش احمدآباد شهرستان مشهد اظهار کرد: ایران خودرو خراسان به عنوان یکی از شرکت های بزرگ شرق کشور 5 هزار نفر اشتغال مستقیم دارد و تاثیر خوبی در اشتغالزایی منطقه بینالود گذاشته است.

وی افزود: در خراسان رضوی شرکت های بزرگی فعالیت دارند و می توانند در توسعه صنعتی و اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر واقع شوند که یکی از این شرکت ها، شرکت ایران خودروی خراسان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در خصوص نحوه مشارکت این مجموعه در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: در اولین جلسه ای که با استاندار داشتیم از نتایج خوب الگوی ابتکاری آقای رزم حسینی در استان کرمان مطلع شدیم و در ادامه به صورت داوطلبانه درخواست کردیم که در کنار این حرکت اقتصادی باشیم.

وی به ظرفیت های منطقه بینالود که قسمتی از بخش احمدآباد در آن واقع شده است اشاره کرد و افزود: پتانسیل های زیادی از نظر کشاورزی فرهنگی و تاریخی در منطقه بینالود وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به کار گرفته و اقتصاد این منطقه به ویژه ظرفیت های روستایی را شکوفا کنیم.

زاهدی فرد در همین راستا افزود: ظرفیت های حوزه معادن، کشاورزی و دامداری در همه نقاط کشور پراکنده است و اگر به آن ها بی توجهی شود، مهاجرت به شهرها را شاهد خواهیم بود و نهایتا از اقتصاد مولد دور و در تحقق اقتصاد مقاومتی دچار مشکل خواهیم شد.

وی ضمن بیان این که در بخش احمدآباد اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، گفت: 36 طرح پیشنهادی به دست ما رسیده که منجر به امضای 32 تفاهم نامه اجرایی شده است و امیدواریم طی سه ماه آینده دو یا سه طرح را به مرحله اجرا برسانیم.

معین اقتصاد مقاومتی بخش احمدآباد شهرستان مشهد ادامه داد: ما به عنوان فعال اقتصادی در کنار کارگزاران نظام، امنیت اقتصادی اجتماعی فرهنگی منطقه احمدآباد را عهده دار شده‌ایم و برای این کار باید تمام پتانسیل های منطقه را شناسایی کرده و بر اساس آن یک استراتژی مدون داشته باشیم.

زاهدی فرد اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود یک سوم جمعیت 5 هزار نفری شرکت ایران خودرو، در منطقه بینالود زندگی می کنند، به راحتی می‌توانیم اطلاعات جامعی از توامندی‌های منطقه در امور مختلفی از جمله دامداری کشاورزی و خدمات عمومی به دست آوریم.

وی گفت: در منطقه بینالود می توان به پتانسیل های فرهنگی و دامداری تکیه کرد که برای به کارگیری همه این ظرفیت ها، طرح های مدونی را تدوین کرده ایم و در همین راستا در بخشداری ملک آباد دفاتر اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است و مردم می توانند برای ارائه نظرات و پیشنهاد خود به این دفاتر مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان خاطرنشان کرد: معتقدیم یک شرکت صنعتی باید بین یک یا دو سال استراتژی های خود را مدون کند و بسیار مهم است که در این مسیر فعالیت های اجتماعی خود را نیز به نتیجه برساند.

وی با اشاره به تدوین برنامه فعالیت های اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: ما هم در استان در این زمینه کار خود را شروع کردیم و در قالب معین اقتصادی می توانیم فعالیت های اجتماعی جمع بندی شده را به راحتی پیاده و اجرایی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز