رئیس صندوق بیمه روستاییان کشور با استاندار قزوین دیدار کرد

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۲۲:۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۸۲۰۵۶
رئیس صندوق بیمه روستاییان کشور با استاندار قزوین دیدار کرد
اسدالله رازانی رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستائیان و کشاورزان کشور با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزاش خبرنگار برنا از قزوین؛ اسدالله رازانی رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستائیان و کشاورزان کشور  با زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

اسدالله رازانی در این دیدار گفت: پیکره اصلی کار صندوق، روستائیان و عشایر هستند که در سراسر کشور تعداد خانوار های روستایی و عشایر با احتساب سرپرستان خانوار بالغ بر شش میلیون نفر است که اگر بخواهیم سخت گیری نکنیم به طور غیر رسمی این آمار تا 8 یا 9 میلیون نفر هم اعلام شده است.

رازانی تصریح کرد: بیمه عشایر و روستاییان از کارهای بسیار ارزشمندی است که توانسته عده کثیری از افراد کم درآمد مناطق محروم را تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دهد و اگر دولت اعتبارات مناسب را اختصاص دهد می توانیم هر سال عده بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستائیان و کشاورزان کشور یادآورشد: دولت بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق بدهکار است و در شرایط کنونی قادر به پرداخت آن نیست که یکی از راههای تامین منابع مالی فروش برخی اموال دولتی است که از نگاه ما این کار هم برای تامین منابع منطقی نیست.  

رازانی تصریح کرد: بیمه روستاییان و عشایر از خدمت جالبی است که اگر یارانه ها که 70 درصد منابع کشور را به نوعی هدر داده درست هدایت می شد می توانست در این گونه کارها که افراد نیازمند و فعال در مناطق روستایی و کم برخوردار  را تحت پوشش قرار داده است هزینه شود.

وی بیان کرد: روستاییان و عشایر با پرداخت ماهانه حداقل 20 هزار تومان می توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و برای فراگیر شدن آن نیازمند حمایت استانداران نیازمندیم تا فراگیری طرح دوچندان شود.

رازانی گفت: استانداران، فرمانداران، شوراها، دهیاران در فرهنگ سازی و اجرای طرح بیمه روستایی و عشایر بسیار تاثیرگذار هستند و باید از این ظرفیت برای فراگیری امور استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: در استان قزوین ظرفیت خوبی دارید و ۲۰ هزار سکنه روستایی به صورت فعال تحت پوشش بیمه هستند و آمار غیر فعال تا 30 هزار نفر هم ثبت شده است و 25 کارگزار خدمت رسانی را انجام می دهند.

رازانی یادآورشد: عملکرد استان در پوشش بیمه ای بسیار خوب بوده و می تواند با حمایت استاندار نتایج بهتری برای جامعه هدف داشته باش.

وی بیان کرد: در حوزه بیمه روستاییان و عشایر شاید فقط ۳۰ درصد راه را رفته ایم و باید با تلاش بیشتر مسیر تعیین شده را با سرعت بیشتری طی کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز