در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور وزیر افرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان مطرح شد:

صدای خرد شدن رسانه های مکتوب گلستان به وضوح شنیده میشود

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۲:۲۸:۵۱
کد خبر: ۸۸۲۴۴۳
مراسم گرامیداشت روز حبرنگار در گلستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار گلستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا:خبرنگاران و اهالی رسانه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

هادی علمدار مدیر خانه مطبوعات استان گلستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان ضمن بیان اینکه خبرنگاران در تمامی عرصه ها مظلوم هستند اظهار کرد: خبرنگاران با مشکلات معیشتی فراونی مواجه هستند.

وی گفت: صدای خرد شدن رسانه های مکتوب گلستان به وضوح شنیده میشود.

وی به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت : امیدوارم تفاهم نامه هایی که در گذشته منعقد شده است پیگیری شود و صرفا تنها به بیان شعار بسنده نکنیم.

در ادامه موسی جرجانی عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات در این مراسم پیشنهاد ایجاد یک خانه مطبوعات که تمام نشریات در ان فعالیت نمایند را ارائه داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه خبرنگاران درآمد خاصی ندارند تصریح کرد: اهالی رسانه در زمینه تامین مسکن با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

یکی دیگر از حبرنگاران گلستان ضمن مطرح کردن مشکلات معیشتی خبرنگاران خاطر نشان کرد: از وزیر در خواست دارم در خصوص تامین مکان های رفاهی در اماکن زیارتی و سیاحت کشور برای خبرنگاران امکاناتی که شایسته این قشر فرهیخته باشد  را فراهم نمایند.

وی همچنین گفت: با وجود اینکه تعداد نشریات و رسانه گلستان به اندازه استان مازندران است اما استان گلستان به اندازه مازندران از حمایت در خصوص اهالی رسانه و نشریات برخوردار نیست.

در ادامه ستاره حجتی یکی دیگر از اهالی رسانه استان گلستان به رایگان قرار دادن نشریات استان گلستان در دکه های روزنامه اشاره داشت و افزود: متاسفانه مبنای توزیع آگهی در گلستان محتوا نیست این در حالی است که محتوای خوب و تاثیرگذار در توسعه استان نقش دارد.

وی ضمن اشاره به سیاست های تبعیض گرایانه از سوی وزارت خانه در حق رسانه های استان اضافه کرد: رسانه های محلی میتوانند در توسعه پایدار استان نقش بسزایی داشته باشند.

حجتی همچنین به زحمات خبرگزاری های استان که نادیده گرفته میشود،گفت: بین نشریات و خبرگزاری ها تبعیض قائل شده است و ضمن اینکه نشریات بنابر اینکه در تامین هزینه های خود دچار معضل و مشکل هستند، تنها منتشر کننده اخبار خبرگزاری ها هستند و فاقد تولید مختوای تاثیر گذار می باشند.

 

نظر شما