وزیر راه و شهرسازی:

ترمیم جاده قدیم پلدختر –خرم آباد تاقبل از بارندگی ها / تعمیر خانه‌های سیل‌زدگان تا پایان مردادماه

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۵:۵۳:۵۸
کد خبر: ۸۸۲۵۱۶
ترمیم جاده قدیم پلدختر –خرم آباد تاقبل از بارندگی ها /  تعمیر خانه‌های سیل‌زدگان  تا پایان مردادماه
محمد سلامی گفت: پس ازگذشت چهار ماه از سیل لرستان اقدامات راهداری و ساختمانی زیادی انجام گرفته است به طوریکه امروز راه ارتباطی هیچ کدام از روستاهای این استان قطع نیست.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سلامی که روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان سخن می گفت  با اشاره به وقوع سیلاب  در ۲۵ استان کشور ،افزود: با بسیج ۱۲ هزار نفراز نیروهای راهداری و راه و شهرسازی شروع به بازسازی و ترمیم راه های روستایی و اصلی کردیم و با اقدامات صورت گرفته راه ارتباطی ۷۰۰ روستا که قطع شده بود برقرار شد.

او با بیان اینکه تا قبل از بارندگی ها آینده سعی خواهیم کرد جاده قدیم پلدختر –خرم آباد ترمیم شود،افزود: مردم نگران این بودند که  این محور  با توجه به آسیب های وارد شده به آن در سیل ،دوباره بازسازی نشود ولی این جاده با رعایت استانداردها و با عرض ۲متر و طول ۸۵ کیلومتر طراحی شده تونل هایی هم در این محور پیش بینی کرده ایم.

سلامی در ادامه از اتمام تعمیر خانه‌های سیل‌زدگان  تا پایان ماه جاری  خبر داد وخاطر نشان کرد:کار تعمیرات منازل سیلزده در مراحل پایانی بوده ووزارت راه و شهرسازی اعتباری را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده که از ساخت منازل در حریم رودخانه ها جلوگیری کنند .

وزیر راه وشهرسازی ضمن اشاره  به پروژه های راه آهن لرستان با بیان اینکه تکمیل شبکه ریلی  از اولویت‌های دولت تدبیر وامیداست ،گفت: عملیات اجرایی راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر- اندیمشک در دستور کارقرار دارد و یکی از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است.

 

نظر شما