شهردارپلدختردرنشست خبری:

صدور ۱۵۸پروانه رایگان ساخت برای سیل زدگان در شهر پلدختر/اختصاص ۲و نیم میلیارد اعتبار از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها به پل دختر

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۱:۵۶
کد خبر: ۸۸۲۹۷۸
صمدچراغی پور گفت : 158پروانه رایگان ساخت برای سیل زدگان در شهر پلدختر از سوی شهرداریذ صادر شده و مشکا همه واحدهای تخریبی نیز حل شده است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛چراغی پور در آئین تجلیل از خبرنگاران پلدختر با بیان این مطلب، اظهار کرد: در بحث مغازه های تجاری تخریبی در سیل اخیر پیشنهاد ما در شهرداریذ ایجاد یک بازارچه تجاری در یکی از نقاط شهر برای آسیب دیدگان از سیل است .

اوافزود: برای زمین های خالی دولت تاکنون راهکاری ارایه نداده اما استاندار محترم در صدد رفع مشکل است که امیدواریم مالکین این اراضی از بلاتکلیفی خارج شوند. 

 شهردار پلدختر تصریح کرد: بحث دیواره ساحلی را ما از همان ابتدای پسا سیل دنبال کردیم و خوشبختانه کار ساخت دیواره های ساحلی رودخانه کشکان در شهر پلدختر با تامین اعتبار ملی به یک شرکت مجرب بنام سامان محیط واگذار شده است و کار به خوبی پیش می رود. 

چراغی پورگفت: دیواره ساحلی یک پروژه ملی می باشد که درحال حاضر ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار دارد و در آینده نیز افزایش پیداخواهد کرد.

او ادامه داد: در طراحی انجام شده قرار بر این بود که دیواره احداثی 2 متر بالاتر از  خیابان ساحلی باشد که ما برای حفظ چشم انداز رودخانه با این موضوع مخالف بودیم و پیشنهاد دادیم حریم رودخانه افزایش پیدا کند و در مقابل از ارتفاع دیواره که رودخانه و چشم انداز آنرا محصور می کند کاسته شود .

چراغی پور یادآورشد: حفظ زیرگذر در ضلع غربی و حفظ جاذبه رودخانه کشکان دو مطالبه ما در شهرداری بود و در نشست های کارشناسی ما تقاضای تجدید نظر در طراحی را دادیم که بالاخره این درخواست ما مورد پذیرش واقع شد .

او از اعتبار مصوب اولیه 33میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های شهری در شهر پلدختر خبر داد و گفت: پیمانکاران ظرف دو ماه آینده انتخاب خواهد شد و کارهای عمرانی شهرداری در زمینه زیرساختی شتاب خواهند گرفت.

چراغی پوربا بیان اینکه پیش بینی میش ود یک سال و نیم آینده، پلدختر زیباتر از قبل ساخته شود، خاطرنشان کرد:   هر المان شهری که در سیل فروردین ماه ۹۸خسارت دیده یا ازبین رفته جایگزینش را بهتر می سازیم. 

او بیان‌کرد: از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها مبلغ 11میلیارد تومان به شهرهای زیر 50هزار نفر در لرستان اختصاص داده شد که این اعتبار بین شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت توزیع شده و سهم پلدختر از این اعتبارات 2میلیارد و نیم و سهم معمولان نیز یک میلیارد و 250میلیون تومان بوده است .

شهردار پلدختر گفت: برخی گفته به طلبکاران شهرداری گفته بودند ما 3میلیارد و 750میلیون تومان برای شهرداری های پلدختر و معمولان اعتبار گرفته ایم و بروید از شهرداری پولتان را طلب کنید اما واقعیت ماجرای این اعتبارات اینگونه نیست و اعتباری از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها بوده و به شهرداری های شهرهای زیر 50هزار نفر اختصاص یافته و زیر نظر استانداری توزیع شده است .

او عنوان‌کرد: اعتبار پیش بینی شده شهرداری پلدختر در سال 97رقمی در حدود 12میلیارد و 400میلیون تومان بوده که به طور صدرصدی این رقم اعتبار محقق شده است .

چراغی پورگفت: بودجه مصوب شهرداری در سال ۹۷ حدود ۱۲ و چهارصد بوده که صد در صد محقق و به نسبت مساوی در محل جاری و عمرانی هزینه شده و در حالیکه تکلیف ما ۴۰ درصد صرف بودجه در حوزه عمرانی بوده ۱۰ درصد بیشتر از آن در حوزه عمرانی هزینه کرده ایم

شهردارپلدختر تصریح کرد: یکی از سیاست های شهرداری پلدختر پرداخت حقوق کارگران قبل از کارکنان رسمی بود و امروز خوشبختانه کارگران شهرداری حقوق تیرماه خود را دریافت کرده و نیروهای اداری و رسمی نیز حقوق خود را تا خرداد ماه دریافت کرده اند.

‍ او اضافه کرد: در حالی افزایش بی رویه جذب نیروهای انسانی در بدنه های شهرداری ها یکی از دلایل اصلی ورشکستی این شهرداری ها در کشور بوده است اما ما توانسته ایم  حوزه نیروهای خدماتی نیز 11درصد کاهش نیرو داشته باشیم به طوری که بر اساس لیست تاییدی تامین اجتماعی امروز تعداد نیروهای شرکتی شهرداری پلدختر 81نفر هستند که این تعداد در مرداد 96 و در آغاز شروع بکار شورای شهر پنجم 91نفر نیروی شرکتی بوده اند.

چراغی پور یادآورشد: قرارداد شرکت خدماتی از حیث ریالی امسال 47درصد افزایش یافته است که قریب به 37درصد این افزایش قرارداد عمدتآ به دلیل افزایش حقوق و مزایای مصوب وزارت کار برای کارگران بوده است . شهردار پلدختر گفت: 4بوستان شهرداری در اثر سیل اخیر به طر کامل تخریب شده اند که این بوستان ها بوسیله 2نیروی شرکتی شهرداری نگهداری می شدند اما در قرارداد جدید بین شهرداری و شرکت خدماتی نگهداری پارک ایثار و محوطه شهرداری که قبلا توسط پرسنل رسمی صورت می گرفت به شرکت خدماتی واگذار شده است . 

او بیان کرد: حدود 33میلیارد تومان اعتبار در فاز اول برای بازسازی زیرساخت های شهری پلدختر مصوب شده که سعی داریم در حوزه زیرساخت ها از جداول و کانال های شهری گرفته تا جمع آوری آب های سطحی و روکش آسفالت و ایجاد بوستان و پارک ها اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

شهردار پلدختر تاکیدکرد: به همشهریان پلدختری قول می دهم در پایان دوره پنجم شورای شهر شهری به مراتب زیباتر و بانشاط تر از قبل سیل با کمک پرسنل شهری  و حمایت اعضای شورای شهر و مردم داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز