فرمانده انتظامی لرستان:

انهدام ۸۰باند سرقت طی ۴ ماه نخست سال جاری در استان / شناسایی ۲هزار و ۳۶۰سایت مجرمانه در ۴ ماه امسال

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۹:۰۱:۵۳
کد خبر: ۸۸۳۳۷۸
انهدام ۸۰باند سرقت طی ۴ ماه نخست سال جاری در استان / شناسایی ۲هزار و ۳۶۰سایت مجرمانه در  ۴ ماه امسال
سردار " حاجی‌محمد مهدیان‌نسب" از انهدام 80باند سرقت طی 4 ماه نخست سال جاری در استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سردار " مهدیان‌نسب" در نشست با خبرنگاران وتجلیل از اصحاب رسانه در سالن جلسات این فرماندهی با اشاره به این که خبرنگاران با انعکاس سریع و صحیح اخبار و اطلاعات در بین جامعه نقش بسزایی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند ،اظهارکرد: خبرنگاران یاوران پلیس در برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرم هستند .

او با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه در استان و تقدیر از زحمات صدا و سیما و اصحاب رسانه و همدلی و همبستگی مردم و مسئولان در امدادرسانی به مناطق سیل زده افزود: نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم، امنیت و جلوگیری از گره‌های ترافیکی با بسیج تمامی امکانات و استقرار در نقاط حادثه خیز جاده ها در خدمت مردم و مسافران بود .

سردار مهدیان نسب با تاکید بر این که نظارت مردم در حوزه پلیس را بسیار جدی گرفته‌ایم،تصریح کرد : بر این اساس مشکلات هم‌استانی‌ها از طریق 197 را رسیدگی کردیم ضمن این که از 7هزار و 225مورد تلفن که ثبت سامانه پلیس شدند 30درصد مشاوره و انتقاد و حدود 70درصد نیز تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی بوده است .

او خاطر نشان کرد : 76درصد از مراجعان به کلانتری‌های استان از طریق کارشناسان مشاوره‌ه ای به صلح و سازش پایدار منجر شده‌است.

سردار مهدیان نسب با بیان این که در حوزه تشکیل قرارگاه جهادی کاهش تصادقات با توجه به این که در 4 ماه گذشته بسیاری از جاده‌های استان دچار آسیب شدند و افزایش تعداد ترددها سبب شد میزان تصادفات افزایش پیدا کند ،گفت: در این راستا 28درصد افزایش فوتی داشتیم ولی در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5درصد کاهش فوتی و 13درصد تصادفات خسارتی کاهش داشته‌ایم .

او با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات ،یادآورشد: در استان گروه ویژه‌ای جهت برخورد و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات تشکیل شده‌است به طوری که در 4 ماه امسال 382مورد تیراندازی داشته‌ ایم که بخشی از این تیراندازی‌ها اختلافات قومی ، قبیله‌ای و خانوادگی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7درصد افزایش کشف سلاح داشته‌ایم و در کشور در این رابطه رتبه دوم را داریم.

سردار مهدیان نسب با اشاره به وقوع قتل ها در استان ،عنوان کرد: در 4 ماهه امسال 43مورد قتل صورت گرفت و 94نفر نیز دستگیر شدند که با تلاش ماموران این فرماندهی 77درصد قتل‌ها کشف شده‌است.

اوبا اشاره به اجرای طرح ناظر، یادآورشد : طرح ناظر در سطح استان جهت برخورد با بدحجابی، آلودگی صوتی، سگ‌گردانی و ایجاد مزاحمت شروع شده و به‌شدت پیگیری می‌شود که در این راستا هزار و698 واحد صنفی متخلف پلمب و 59 دستگاه خودرو به علت ایجاد مزاحمت توقیف شدند .

فرمانده انتظامی لرستان به اقدامات حوزه فوریت‌های پلیسی اشاره کرد وگفت : با توجه به اجرای طرح تجمیع در مجموع 365 هزار و 521 مورد تماس با افزایش 27درصدی صورت گرفته است .

اوبا بیان این که 2هزار و 60نفر شبگرد و نگهبان جهت تقویت حوزه پلیس پیشگیری ساماندهی شدند ،افزود : 320 نفر نگهبان محله آموزش های لازم را فرا گرفتند ضمن این که امسال 44هزار و 199فقره پرونده قضائی رسیدگی که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار مهدیان‌نسب با اشاره به این که در حوزه مواد مخدر رویکرد پلیس برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر است ،ادامه داد : طی 4ماهه امسال 2تن و 53کیلوگرم موادمخدر کشف و 399طرح موضوعی برای پاکسازی مواد مخدر اجرا شد که در این خصوص 22باند منهدم،8هزار و 655قاچاقچی ، توزیع‌کننده ، خرده‌فروش مواد و معتاد متجاهر دستگیر و هم‌چنین 9کارگاه آموزشی برای خانواده‌های در معرض آسیب مواد مخدر برگزار شده‌است.

اوعنوان کرد: 3هزار و 654 طرح نقطه‌ای، منطقه‌ای و35 طرح عملیات مشترک و حجمی در سطح استان اجرا شده‌است.

سردار مهدیان نسب بیان کرد: در حوزه پلیس فتا در 4 ماه امسال 2هزار و 360سایت مجرمانه شناسایی، 135 پرونده قضائی تشکیل و 132مجرم اینترنتی شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند .

او با اشاره به اقدامات چهارماهه امسال پلیس آگاهی لرستان ،تصریح کرد: طی این مدت 80باند سرقت متلاشی، 2هزار و 253نفر سارق دستگیر که از این تعداد هزار و 120سارق حرفه‌ای سابقه‌دار بودند .

سردار مهدیان نسب  با اشاره به این که در حوزه قاچاق کالا هزار و433عملیات با 300درصد افزایش قاچاق داشتیم ،تاکید کرد : امسال 217میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد و در این خصوص 36باند منهدم، هزار و 397نفر قاچاقچی کالا دستگیر که نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته‌ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز