نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:

وثیقه های سنگین و ضامنین خاص از بزرگترین موانع دریافت تسهیلات ازدواج جوانان / کاهش امار ازدواج باعث نگرانی نمایندگان مجلس است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۹:۳۹:۲۱
کد خبر: ۸۸۳۴۰۲
وثیقه  های سنگین و ضامنین خاص از بزرگترین موانع  دریافت تسهیلات ازدواج جوانان / کاهش امار ازدواج  باعث نگرانی نمایندگان مجلس است
مجید کیانپور گفت: وثیقه های سنگین و ضامنین خاص از بزرگترین موانع دریافت تسهیلات ازدواج جوانان است .

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان ؛  کیانپور درمراسم جشنواره ازدواج شهرستان دورود با اشاره به بحث موانع موجود بر سر راه ازدواج آسان وثیقه  های سنگین و ضامنین خاص را از بزرگترین موانع  دریافت تسهیلات ازدواج یاد کرد.

او ضمن تقدیر و تشکر از بانک های عامل، کمک و مساعدت هر چه بیشتر این بانک ها را در امر پرداخت راحت تر این تسهیلات خواستار شد تا بلکه قدرت خرید جوانان در شرف ازدواج بالاتر رفته و بتوانند زندگیشان را با دغدغه ی کمتری آغاز کنند.

کیانپور تصریح کرد: در سال های قبل و بخصوص در سه سال گذشته آمار ازدواج در کشور هشتصد هزار واقعه بوده است که متاسفانه امسال و سال قبل رو به کاهش گذاشته و حدودا به تعداد ششصد هزار واقعه رسیده که این آمار باعث نگرانی نمایندگان شما در مجلس شور ای اسلامی شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر حدود ده میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در کشور داریم که مجرد بوده و در حال گذر از سن مناسب ازدواج هستند و تمامی تلاش ما براین است که بتوانیم با ایجاد شرایط سهولت در امر ازدواج و کاهش و تعدیل در موانع، تجملات، سنت های غلط،روز به روز شاهد وقوع ازدواج های بیشتری باشیم.

کیانپور ضمن اشاره به اهمیت نقش دولت در ایجاد زمینه و استحکام امر ازدواج، توجه به دو نکته ی کلیدی و ضروری مسکن و اشتغال از سوی دولت را در ایجاد این زمینه تاثیر گذار و حیاتی دانست.

او افزود: در بحث مسکن طرح های بسیار زیادی در کمیسیون های عمران، اقتصاد و برنامه و بودجه پیگری شده  که در نتیجه وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تا از طریق تولید مسکن بتواند مشکل مسکن اولی ها یا همان زوجین جوان را با حداقل مبلغ و دارایی فراهم و تامین کند. علیرغم شرایط رکود در بخش مسکن همچنان مدت زمان انتظار جهت خانه دار شدن کمتر از پانزده سال نیست که ما می بایست این زمان را به حداقل کاهش دهیم.

 نماینده ی مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث اشتغال،یادآورشد:  از نظر ما در کشور ما حدود هفت میلیون نفر بیکار وجود دارد که این آمار از نظر دولت بین سه تا چهار میلیون نفر می باشد و این اختلاف موجود احتمالا به علت افرادی است که بر اساس تخصص و مدرک تحصیلی مرتبط موفق به یافتن شغل مناسب و درخور نشده که ما به آن ها بد شغل می گوییم. باید تلاش کنیم تا از طریق ظرفیت های ایجاد شده توسط دولت بتوانیم جوانان کارآفرینی را خلق کنیم.

او گفت: باید توجه ویژه ای به بخش خصوصی داشته و کمک کنیم تا دولت از طریق شرکت های دانش بنیان تسهیلات لازم را جهت اشتغالزایی در اختیار بخش خصوصی قرار داده و با اشتغالزایی در بخش روستایی به اشتغال مولد کمک کرده تا بتواند صنعت و چرخ تولید کشور را هر چه بیشتر به حرکت درآورده و در نهایت منجر به ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان و به طبع آن ایجاد کانون گرم و مستحکم خانواده و ازدواج شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز