۸۵۰۰ پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رسیدگی می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۵۳:۳۷
کد خبر: ۸۸۳۴۸۳
۸۵۰۰ پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رسیدگی می‌شود
هشت هزار و ۵۰۰ پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ در حال پیگیری و رسیدگی است و بدون هیچ اغماض و تعارفی با متخلفان و مدیران فاسد برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛دکتر داود محمدی رییس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه مجمع نمایندگان استان گفت:کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی وظیفه رسیدگی به شکایات دریافتی از سوی سه قوه را دارد و نمی تواند همانند مدعی العموم به تمامی مسایل و معضلات ورود کند.
داود محمدی افزود:با این وجود هم اینک،  ۱۱ پرونده بزرگ در حوزه زمین خواری و حقوق های نجومی را در صحن علنی مجلس مطرح و ۴۰۰ نفر را به دیوان عدالت معرفی کرده است.
وی افزود:همچنین طی سه سال اخیر به ۱۰۲ مورد پرونده زمین خواری رسیدگی شده که نقش موثری در مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی داشته است.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از قوانین جامعه به روز نیستند، گفت: بسیاری از قوانین به خصوص در حوزه تبدیل سنت به روش های نوین و اقتصاد دیجیتال و الکترونیک به روز نیستند و همین موضوع بستر افزایش فساد و جرم را در جامعه فراهم می کند.
محمدی اضافه کرد: از ۴۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور که ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به هزینه های جاری و حقوق کارکنان است، اعتبارات قابل توجهی از محل فروش سهام به طرحهای مختلف از جمله بزرگراه قزوین - تنکابن تخصیص یافته است.
به گفته وی، این در حالی است که مجلس در تمامی مراحل اجرای طرحهای عمرانی نگاه ویژه ای نیز به پیوستهای زیست محیطی داشته است.
محمدی با بیان اینکه امروز با وجود تنگناها، برخی سیاه نماییها را شاهد هستیم، گفت: با وجود کاهش فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت در سایه تحریم ها، در بسیاری از حوزه ها بیشترین کارها در سطوح ملی و استانی صورت گرفته که قابل تقدیر است.
این نماینده با بیان اینکه وضع آینده کشور را خوب ارزیابی می کنیم، افزود: براساس اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید در بسیاری از مولفهها در قله منطقه و خاورمیانه باشیم که این اهداف در بخش هایی محقق شده است.
محمدی افزود: اگرچه امروز در بسیاری از حوزه های فناوری، ماهواره ای، سایبری، نانوتکنولوژی، بنیه دفاعی و... جلوتر از برنامه هستیم اما در برخی بخش ها از جمله کسب و کار و اشتغال در بین ۲۵ کشور منطقه رتبه ۱۸ را داریم.
وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به مواهب خدادادی و طبیعی میهن اسلامی و بهره مندی از منابع انسانی فرهیخته، چشم انداز نوید بخشی برای آینده کشور را می توان تصور کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امروز در سایه تحریم های گسترده پنجره های خوبی در تبادل با برخی از کشورهای منطقه به همراه چین و روسیه بر روی کشور گشوده شده است، یادآور شد: سرنگونی پهبادهای پیشرفته و توقیف کشتی های متجاوز از سوی فرزندان این آب و خاک باعث واگرایی برخی کشورهایی منطقه نیز شده است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی همچنین به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با تمام سختیها و ناملایمتها برای انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن کار خود را عاشقانه ادامه می دهند و در صورت پاسخگو نبودن مدیران دستگاه ها به خبرنگاران با آنان برخورد خواهد شد.
محمدی ادامه داد: مشکلاتی نظیر تعاونی مسکن خبرنگاران باید در سطح استان مورد رسیدگی قرار گیرد اگرچه در خصوص برخی معضلات این قشر مانند بیمه، علیرغم تمام تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر ارشاد متاسفانه اقدام عاجلی صورت نگرفته است.
به گفته وی، بدون شک یکی از پایه های اصلی و اساسی در پیگیری امور نمایندگان، بدون شک رسانه ها هستند.
محمدی با بیان اینکه به بسیاری از انتصابات استان اعتراض دارم،  ادامه داد: هر گونه نصب و عزل در دستگاه های اجرایی بر عهده نماینده عالی دولت در استان است اما اگر در این راه نیاز به مشورتی بود یکی از پایه های مشورت باید نمایندگان حاضر در مجلس باشند و اگر دیگران بخواهند در این مساله دخالت کنند باید نماینده عالی دولت پاسخگو باشد.
وی با اشاره به ۱۴ هزار بیمار سرطانی استان، گفت: خرید ۲ دستگاه رادیوتراپی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون یک دستگاه خریداری شده و کارهای مقدماتی برای دستگاه دوم نیز در حال انجام است.
در ادامه این نشست، خبرنگاران حاضر به بیان مسایل و مشکلات صنف خود پرداختند.

 

نظر شما