ابراهیم پور در مصاحبه با اصحاب رسانه مطرح کرد

جلسه کمیته اشتغال استان اردبیل در پارک علم و فن آوری برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۲۲:۴۰:۱۹
کد خبر: ۸۸۳۷۲۹
جلسه کمیته اشتغال استان اردبیل در پارک علم و فن آوری برگزار می شود
دکتر ابراهیم پور گفت:در راستای آشنایی مدیران با ظرفیتهای پارک علم و فن آوری و با پیشنهاد استاندار اردبیل جلسه آتی کمیته اشتغال استان در پارک علم و فن آوری برگزار خواهد شد و 70 نفر از مدیران کل و بانکها حضور خواهند داشت تا با پارک علم فن اوری به طور کامل اشنا شوند.

به گزارش برنا،رییس پارک و علم و فن آوری استان اردبیل  در روز خبرنگار با اصحاب رسانه دیدار کرد. ابراهیم پور  بر جایگاه رسانه با توجه به ضعف نهادهای مدنی تاکید کرد و  حضور قدرتمند رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی را باعث تعالی اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست.

رییس پارک علم و فن آوری استان اردبیل گفت:پارک علم و فن آوری  استان اردبیل در سال 95 افتتاح شد که در مقایسه با دیگر استانها پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود:هم اکنون با توجه به توسعه کارگاهها با کمبود فضا روبرو هستیم لذا با تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد صورت گرفت بخشی از فضای دانشگاه واقع در میدان شاهد در اختیار پارک قرار گرفته است و در سفر رییس جمهور به استان اردبیل ساختمان پارک علم و فن آوری  کلنگ زنی می شود.

 ابراهیم پور در خصوص فعالیتهای پارک تصریح کرد:هم اکنون  260 واحد فن آوری در اردبیل فعال هستند ودر شش ماه گذشته پارک علم و فن اوری رشد 60 درصدی داشته است و در شرکتهای دانش بنیان  35 درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: 27 شرکت دانش بنیان در اردبیل فعال هستند و در مقایسه با فعالیت سه ساله پارک علم و فن آوری استان رشد قابل توجهی داشته است و تا آخر سال شاهد رشد 70 درصدی خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر شفاف سازی مالی در پارک تصریح کرد:پنجره واحد تا دو ماه آینده درحال تدوین می باشد و به طور کاملا شفاف تمام عملکرد پارک در دسترس عموم خواهد بود و  کلیه امار در دسترس خواهد بود و عملکرد تمام واحدها اعم از تولید و فروش به طور شفاف نمایش داده خواهد شد.

ابراهیم پور ضمن تاکید بر لزوم آشنایی مردم با فعالیتهای پارک گفت:2500 نفر از پارک علم و فن اوری در شش ماه گذشته بازدید کرده اند.

ابراهیم پور  تحت پوشش قرار دادن کل استان اردبیل را یکی از اهداف پارک اردبیل عنوان کرد و تصریح کرد:کمیته فن اوران ایثارگران و بانوان راه اندازی شده اند و دو مرکز رشد تخصصی در اردبیل فعال است . وی افزود:مرکز رشد جهاد و کشاورزی از مراکز فعال استان می باشد که  14 واحد فن آوری در آن فعال هستند و 12 واحد فن اوری نیز در گرمی فعال هستند و در تمام شهرستانها فعال خواهد شد و در آینده نزدیک مرکز نوآوری  نمین نیز فعال خواهد شد.

ابراهیم پور تصریح کرد:از ده محصول تا کنون رونمایی شده است  و تا آخر سال 98 از 40  محصول جدید   رونمایی خواهد شد.

رییس پارک علم و فن آوری استان اردبیل از افتتاح نمایندگی کارگزاری صندوق دانشگاه تهران در اردبیل خبر داد که تسهیلات بطور مستقیم از طریق صندوق بدون واسطه پرداخت خواهد شد.

وی افزود:کارخانه نوآوری در اردبیل افتتاح می شود و در حوزه کشاوری گیاهان دارویی ،ساختمان و یراق آلات ساختمان،گردشگری و فن اوریهای صنعت چرم فعالیت خواهد کرد.

ابراهیم پور در پایان گفت: 4 رویداد شتاب در حوزه های ورزش،گرشگری،کشاورزی،صنایع اخلاق شهرستانی  برگزار گردیده و  ایده های برتر تحت حمایت پارک علم و فن آوری قرار گرفته اند.

 

 

نظر شما