شهاب نادری:

جهانی شدن اورامانات در اقتصاد مردم منطقه تاثیرات شگرفی خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۹:۴۵:۳۹
کد خبر: ۸۸۴۰۳۳
جهانی شدن اورامانات در اقتصاد مردم منطقه تاثیرات شگرفی خواهد داشت
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: اگر جهانی شدن اورامانات صورت بگیرد که احتمال آن نیز بسیار زیاد است در اقتصاد مردم منطقه و حتی استان تاثیرات شگرفی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: هر ساله از سوی سازمان جهانی گردشگری (یونسکو) یک سهمیه به جمهوری اسلامی برای معرفی یک اثر جهت ثبت جهانی اختصاص می یابد که خوسبختانه با تلاش های فراوان موفق شدیم این یک سهمیه را امسال برای منطقه اورامانات بگیریم.

او با بیان اینکه جهانی شدن اورامانات می تواند این منطقه را شکوفا کند، افزود: اگر این اتفاق مبارک رخ دهد که احتمال آن نیز بسیار زیاد است در اقتصاد مردم منطقه و حتی استان تاثیرات شگرفی خواهد داشت.

نادری با اشاره به عضویت ۱۹۳ کشور در سازمان جهانی گردشگری، گفت: قرار گرفتن منطقه اورامانات در فهرست یونسکو، به منزله حمایت همه کشورهای عضو از این اثر ثبت شده است.

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس همچنین از تلاش های استاندار کرمانشاه برای جهانی شدن منطقه اورامانات قدردانی کرد و گفت: وی از ابتدای این موضوع بسیار پیگیر ماجرا بوده و برای تحقق این مهم تلاش بسیاری کرده است.

او گفت: منطقه اورامانات فعلا به ثبت موقت رسیده و کارشناسانی از یونسکو به زودی به این مناطق سفر کرده و آخرین ارزیابی ها را برای ثبت دائم آن انجام خواهند داد.

نادری در پایان اظهار کرد: استان کرمانشاه رویداد گردشگری جهانی روستایی ۲۰۲۰ را نیز پیش رو دارد که این موضوع هم می تواند در معرفی جاذبه های گردشگری استان به دنیا بسیار اثربخش باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز