مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

سمن‌ها بازوان اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی هستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۷:۱۱
کد خبر: ۸۸۴۱۶۵
سمن‌ها بازوان اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی هستند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد، بازوان اصلی دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای سلامت اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و پیشرفت و توسعه جامعه هستند و باید از ظرفیت آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت:سمن‌ها سازمان‌های مستقل، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را رقم زده‌اند.

مریم بیدخام افزود: انتظار می رود که سمن های مستقل و دولت ساخته در خدمت شهروندان بوده و به عنوان صدای مردم برای خدمت به جامعه گام بردارند.

وی اضافه کرد:سمن‌ها نماد مشارکت‌های مردمی هستند و می‌توانند با ظرفیت خود دولت را در مسیر برطرف کردن آسیب ها یاری نمایند.

 بیدخام گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود که سمن‌ها را به عنوان بازوان اجرایی خود و نه رقیب پنداشته و آنها را فرصتی برای دستگاه‌های دولتی بدانند.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در سال‌های گذشته سیاست دولت بود و هم اکنون توانمندسازی و نظارت هدفمند بر این سمن‌ها در استان در دستور کار قرار گرفته است.

بیدخام خاطر نشان ساخت:هم اینک بعد از ۴۰ سال از انقلاب و در آستانه گام دوم همه ما به عنوان یک شهروند ایرانی و مسلمان باید برای بهبود وضع مردم، کاهش آسیب‌ها و ارتقای سرمایه اجتماعی دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد بوده ایم، افزود:در این راستا مجوز سمن‌های مجوز گرفته از اداره کل بهزیستی از ۴۵ مورد به ۱۵۸ اینجو، سمن‌های اداره کل ورزش و جوانان از ۱۵ مورد به ۶۶ اینجو، سمن‌های فرمانداری از ۱۷ تا به ۳۸ مورد و سمن‌های استانداری قزوین از ۴۲ مورد به ۱۱۲ اینجو افزایش یافته است که نشان می دهد دولت اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از سمن‌ها دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، اضافه کرد: دبیرخانه هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان در سال گذشته هشت جلسه برگزار کرده و با ۵۳ مورد تقاضای راه اندازی سازمان مردم نهاد در استان مواقفت کرده که ۳۵ مورد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه فرایند صدور مجوزهای سمن‌های مردم نهاد در استان تسهیل شده است، افزود: درخواست متقاضایان بعد از ثبت نام در سامانه هیات نظارت و دریافت تاییدیه برای استعلام های چهارگانه به دستگاه های مرتبط ارجاع می شود.

این مسئول گفت: بحث تخصصی شدن سمن‌ها مورد نظر هیات نظارت است تا کسانی که اعلام آمادگی کرده اند بتوانند به صورت تخصصی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر موضوع توانمندسازی سمن ها افزود: سال گذشته تمامی دوره‌های مورد نیاز سمن‌ها از قبیل آشنایی با قوانین مالیاتی، تسهیل‌گری و پرپوزال نویسی، همایش مدیریت بحران و کارگروه های تخصصی دیگر برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز