نماینده ولی فقیه در استان

ائمه جماعات‌ وارد جریانات حزبی و جناحی نشوند

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۲:۳۱:۳۹
کد خبر: ۸۸۴۱۸۶
ائمه جماعات‌ وارد جریانات حزبی و جناحی نشوند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ائمه جماعات نباید وارد جریانات حزبی و جناحی شوند بلکه باید نگاه پدرانه به همه مردم و مسائل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح سه شنبه در دیدار ائمه جماعت اقبالیه که با حضور حجت‌الاسلام‌ فاطمیان امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند اگر بنده‌ای را خدا برای خدمت به بندگانش انتخاب کند، زمینه‌هایی را فراهم می‌آورد تا او در این خدمت سربلند بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: وقتی مجلس خبرگان تصمیم گرفتند تا حضرت آقا را به عنوان رهبر انتخاب کنند، ایشان مخالفت کردند و در نهایت با وجود مخالفت‌هایی که ایشان کردند مجلس خبرگان ایشان را به رهبری انتخاب کردند و همه ما نیز می‌باید این مشی را در پیش بگیریم و برای قرار گرفتن در مسئولیت‌ها تلاش نکنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: طبق حدیث امام رضا (ع) اگر خدا بنده‌ای را برای کاری انتخاب کند، شرح صدر به او می‌دهد و در رسالتی که شما به عنوان امام جماعت بر عهده دارید، برخورداری از شرح صدر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید خود را امام جماعت همه مردم بدانیم، بیان کرد: کسی که از شرح صدر برخوردار است می‌تواند مشکلات و کاستی‌ها را تحمل کند، تنگ ‌نظر نباشد، با دیگران بر اساس حزب و جناح رفتار نکند و امام جماعت همه مردم باشد.

وی تأکید کرد: ائمه جماعت‌ نباید وارد جریانات حزبی و جناحی شوند بلکه باید نگاه پدرانه به همه مردم و مسائل داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه امام رضا (ع) می‌فرماید اگر خدا کسی را برای کاری انتخاب کند، قلبش را مملو از چشمه‌های حکمت می‌کند، عنوان کرد: حکمت و معرفت، فهم و شعور و معنویت در جان کسی که خدا او را انتخاب کند، به جوشش در می‌آید و خداوند به گونه‌ای علوم را به او الهام می‌کند که از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده نمی‌شود و حیران نمی‌ماند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز