حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان خراسان رضوی راه اندازی شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۳:۵۸:۱۰
کد خبر: ۸۸۴۷۴۱
حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان خراسان رضوی راه اندازی شد
حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان خراسان رضوی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه ملاک در انتخابات باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد، گفت: هرکس به خانه ملت می‌رود باید ضمن عمل به وعده‌هایش درد ملت را درک کرده و در جهت درمان آن با همکاری دولت تلاش کند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا اظهار داشت: حزب جمهوریت ایران اسلامی پس از طی مراحل قانونی از دوم مرداد ماه امسال به‌صورت رسمی فعال شده و اولین مرکز استانی آن در خراسان رضوی افتتاح شده است.

وی افزود: هسته‌های استانی حزب جمهوریت ایران اسلامی در حال شکل‌گیری است و به‌زودی اولین جلسه مدیران استانی این حزب به میزبانی حزب جمهوریت ایران اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌ها پیشگام در فعال شدن این حزب در سطح کشور بود، خاطرنشان کرد: هیئت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی ۲۷ عضو دارد و تا اجرای مجمع عمومی که در نیمه دوم مهر ماه امسال برگزار می‌شود وظایف و مسئولیت‌ها برعهده اعضای این هیئت بوده، اما پس از برگزاری مجمع وظایف به اعضای جدیدی که انتخاب می‌شوند سپرده می‌شود و برای هر استان حداقل ۵ عضو هسته اولیه انتخاب می‌شود و این عدد در استان‌های مختلف با توجه به ظرفیت آن استان متفاوت است.

منتجب‌نیا تصریح کرد: در فرهنگ سیاسی اصلاح‌طلبان پذیرش تفاوت‌ها و اختلاف سلایق پذیرفته شده، برعکس سایر گروه‌ها که حتی درگیری‌هایی میان خودشان دارند؛ علی‌رغم اختلاف‌نظرها حمایت اصلاح‌طلبان را از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، هرچند که گزینه موردنظرمان عارف بود و با وحدت و اتحاد ایجاد شده بهترین تصمیم در راستای پیشرفت و آبادانی کشور گرفته شد و این اتحاد و همدلی در انتخابات‌های سال‌های ۹۴ و ۹۶ هم بود.

وی تاکید کرد: احزاب نیازمند نیروهای کارآمد هستند تا هسته‌های قوی هم تشکیل شود و یکی از برنامه‌های مهم حزب جمهوریت ایران اسلامی در سال ۹۸ در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال بوده است تا مجلسی قدرتمند و در خورشان ملت ایران شکل بگیرد.

رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به اینکه ملاک در انتخابات باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد، بیان کرد: طبق قانون نمایندگانی که ۴ دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند نمی‌توانند در انتخابات امسال کاندید شوند؛ گرچه تاحدودی موافق این مصوبه برای حضور دیگر نخبگان و ظرفیت‌ها هستیم، اما نباید ظرفیت نیروهایی که نمی‌توانند در مجلس بعد حضور یابند به‌راحتی نادید بگیریم.

منتجب‌نیا گفت: امیدواریم که حق و حقوق کاندیدا به‌خوبی رعایت شود و هیچگونه بی‌عدالتی‌‌ای شاهد نباشیم و هرکس هم که به خانه ملت می‌رود درد ملت را درک کرده و ضمن عمل به وعده‌هایش در جهت درمان آن با همکاری دولت تلاش کند و وعده‌هایش تنها در زمان انتخابات که می‌خواهد رای مردم را بگیرد نباشد و در طول ۴ سال مسئولیتش به‌ معنای واقعی خادم ملت در خانه ملت باشد.

وی خواستار توجه به بومی‌گری در استان‌ها شد و افزود: در کشور ما جایگاه حزب و تحزب به‌خوبی تبیین نشده و فرهنگ آن در جامعه آنچنان که باید جا نیافتده است و بسیاری از مسئولان راضی به‌حضور احزاب قدرمتند نیستند؛ باید به‌دور تحمیل سلایق شخصی پذیرنده تمامی گروه‌هایی که می‌توانند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز