آتش سوزی مراتع تکاب پس از ۳ ساعت مهار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۵:۳۱:۲۲
کد خبر: ۸۸۴۷۷۷
آتش سوزی مراتع تکاب پس از ۳ ساعت مهار شد
فرماندار تکاب گفت: ۲۵ هکتار از مراتع، اراضی کشاورزی و باغ‌های اطراف این شهر در آتش سوخت ولی حریق با تلاش نیروهای آتش‌نشان پس از سه ساعت مهار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمود زمانی افزود: این آتش‌سوزی گسترده در حالی در اراضی انتهای بلوار نسرین‌پور شهر تکاب، حوالی روستای حاجی باباسفلی رخ داد که سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش در مراتع عامل اصلی وقوع آن بود.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی و خدماتی ستاد مدیریت بحران، آتش‌نشانی، منابع طبیعی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروهای بسیج بلافاصله پس از وقوع این حادثه آتش سوزی به محل اعزام شده و با مشارکت جمعی از شهروندان آن را مهار کردند.

فرماندار تکاب اظهار داشت: حضور و تلاش به‌موقع نیروهای امدادی و خدماتی ادارات و همراهی جمعی از افراد محلی مانع از گسترش آتش‌سوزی به داخل روستاهای اطراف و سایر اراضی و باغ‌ها شد.

زمانی ادامه داد: در این سانحه علاوه بر آتش‌سوزی مراتع و اراضی ملی، حجم زیادی از کاه باقی‌مانده در مزارع گندم پس از برداشت محصول و نیز باغ های اطراف نیز طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

وی با تشکر از حضور به موقع ادارات عضو ستاد مدیریت بحران و مشارکت نیروهای مردمی در مهار این آتش سوزی گفت: با وجود آمادگی و حضور نیروهای امدادی و خدماتی، مهار و مدیریت بحران مانند آتش‌سوزی‌های گسترده در حاشیه شهر بدون مشارکت شهروندان ممکن نیست و در این حادثه نیز همراهی مردم عامل بازدارنده در گسترش حریق بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز