رشد ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال‌جاری در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۲:۵۷:۴۸
کد خبر: ۸۸۵۱۱۹
رشد ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال‌جاری در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری حدود ۴۸ درصد افزایش داشت به گونه‌ای که امسال در استان چهار هزار و ۹۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش‌ساز کشف شده‌ است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه شورای مواد مخدر استان که با حضور دبیرکل مبارزه با مواد مخدر کشور در ارومیه برگزار شد، افزود: با همدلی و همفکری دستگاه‌ها، شیوع اعتیاد در استان کاهش یافته است و با شیوع  ۲.۵ درصد در جمعیت سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در رتبه ۲۲ کشور قرار داریم.

شهریاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ مقدار ۲۰ تن و ۷۴۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، گفت: در چهار ماه گذشته بیش از ۲ تن هروئین در استان کشف شد و این تلاش‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: تعداد مراکز درمانی در این زمینه ۱۵۰ مرکز بوده که ۴۴ مرکز دولتی و متعلق به علوم پزشکی، بهزیستی، اداره‌کل زندانهاست و ۱۰۶ مرکز خصوصی وجود دارد که ۱۸ مورد از آن‌ها به صورت کمپ و مابقی مطب پزشکی است.

شهریاری با بیان اینکه تعداد معتادان استان در چرخه درمان در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۹ هزار و ۴۴۸ نفر بود، بیان کرد:  پنج هزار و ۴۰۰ هزار نفر معتاد متجاهر در استان وجود دارد و کمبود محل نگهداری و امکانات و تجهیزات از مهمترین نیازهای آذربایجان‌غربی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز