وزیر صنعت، معدن و تجارت در ملایر :

با راه اندازی شهرک خصوصی مبل و منبت در ملایر موافقم/ هیچ واحد تولیدی در استان همدان بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۸۵۴۹۲
با راه اندازی شهرک خصوصی مبل و منبت در ملایر موافقم/ هیچ واحد تولیدی در استان همدان بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است
رضا رحمانی، با بیان اینکه کارگروهی برای شناسایی ظرفیت های صادراتی ملایر و همدان تشکیل شود، گفت: شرکت های مدیریت صادرات، اعتبارات اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ می توانند به سمت صنعت مبل و منبت ملایر بیایند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تهران، رضا رحمانی در بازدید از مجتمع تولیدی بافتینه و بافتسان در مراسمی که در محل این مجمتع برگزار شد، بیان کرد: کار تولید علیرغم مشکلات به وجود آمده بر اثر تحریم ها اما با همدلی دستگاه ها و حضور بخش خصوصی، به زیبایی در شهرستان ملایر و استان همدان در جریان است که این خود نشانگر شکست تحریم ها است.

هیچ واحد تولیدی در استان همدان بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است

 

او با اشاره به سخن استاندار همدان در خصوص واحدهای تولیدی این استان، تصریح کرد: این سخن استاندار که در استان همدان هیچ واحد تولیدی بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است می تواند سرتیتر خبرهای امروز باشد و این پیام پیروزی ما در جنگ اقتصادی ظالمانه به وجود آمده است.

نقشه دشمن برای تعطیلی کارخانجات با شکست مواجه شد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدی های امروز خود از واحدهای تولیدی ملایر، گفت: جالب است که واحدهای مورد بازدید، تقاضای حمایت برای افزایش صادرات محصولات تولیدی خود را داشتند که این نشانه خوب دیگری از شکست نقشه دشمن در تعطیلی کارخانجات ما است.

 

حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی و راهبرد اول ما است

رحمانی با یادآوری فرمایش مقام‌معظم رهبری در خصوص تولید، بیان کرد: رهبری فرمودند که حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی است و از ابتدای مسئولیتم در وزارتخانه در آبانماه سال گذشته و در بحبوحه تحریم ها این موضوع سرلوحه و اولویت برنامه هایمان بوده است.

 

او با بیان اینکه در سال ۹۸ هم این اولویت حفظ شد و به عنوان راهبرد ادامه دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ فعال سازی ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی را نیز به عنوان راهبرد دوم به راهبرد اول اضافه کردیم و می خواهیم ظرفیت های خالی را پر کنیم.

 

از فعال سازی واحدای راکد تا توسعه واحدهای دارای ظرفیت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهبردهای دیگر این وزارتخانه، افزود: فعال سازی واحدهای راکد و توسعه واحدهای دارای ظرفیت توسعه دو راهبرد دیگر امسال ما است.

 

کارگروهی برای شناسایی ظرفیت های صادراتی ملایر و همدان تشکیل شود

رحمانی با اشاره به ظرفیت های ملایر، گفت: در همین شهرستان مبل و منبت، محصول انگور و همچنین معدن ظرفیت های خوبی برای توسعه دارند که باید کمیته و کارگروهی ایجاد شود و ظرفیت های صادراتی شهرستان ملایر و استان همدان را مورد مطالعه و شناسایی قرار دهد و ما هم در این زمینه آماده هر گونه همکاری هستیم.

شرکت های مدیریت صادرات به سمت مبل و منبت ملایر بیایند

 

او با اشاره به برخی اقدامات حمایتی یادآوری کرد: به عنوان نمونه همین شرکت های مدیریت صادراتی که فعال کردیم می توانند به سمت مبل و منبت بیاییند، از سوی دیگر از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخل و خارج حمایت می کنیم.

استفاده از اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت ملایر

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین اشتغال روستایی، بیان کرد: برنامه ریزی کردیم تا اعتبارات تبصره ۱۸ برای تکمیل طرح های نیمه تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و نوسازی صنایع و همچنین کلینیک های کسب و کار هزینه شود و از این اعتبارات در صنایع دارای ظرفیت استان مانند مبل و منبت هم می توان استفاده کرد.

 

رحمانی اضافه کرد: اعتبارات اشتغال روستایی نیز که به اذن مقام معظم رهبری برای اشتغال در روستاها قرار است هزینه شود ظرفیت خوبی است که می تواند در مبل و منبت ملایر مورد استفاده قرار گیرد.

با راه اندازی شهرک خصوصی چوب و مبل و منبت در این منطقه موافقم

 

او همچنین اضافه کرد: با راه اندازی شهرک خصوصی چوب و مبل و منبت در این منطقه که مورد اشاره نیز قرار گرفت موافق هستم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر اینکه کارگروهی برای پیگیری این امور در استان تشگیل شود، افزود: اختیارات لازم را برای پیگیری امور به استاندار نیز تفویض خواهم کرد.

 

گفتنی است رضا رحمانی امروز جمعه برای انجام یک سفر کاری به همدان رفته است و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در ملایر و تویسرکان و همچنین نمایشگاه مبل و منبت را در برنامه کاری خود دارد.

 

نظر شما