۵ مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۷:۳۶:۱۴
کد خبر: ۸۸۵۵۳۶
۵ مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی افتتاح شد
رئیس دانشگاه های علمی کاربردی کشور گفت: روز پنجشنبه 24 مرداد ماه، ۵ مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نشست خبری، افتتاح ۵ مرکز دانشگاه علمی کاربردی با حضور محمدحسین امید، رئیس دانشگاه های علمی کاربردی کشور ، لشگری، رئیس دانشگاه های علمی کاربردی استان و احمدرضا پیش بینی معاون دانشگاه های علمی کاربردی کشور در هتل بین المللی قصر طلایی مشهد برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه امید، رئیس دانشگاه های علمی کاربردی کشور گفت: در یک دوره بنا به ضرورت هایی توسعه کمی مراکز علمی کاربردی در دستور کار قرارگرفت  و در آن دوره دست اندر کاران از آن بعنوان دوره طلایی نام می برند که در کشور ۵ میلیون دانشجو وجود داشت اما امروزه این تعداد به ۳.۵ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است و با توجه به نبودن مخاطب دانشجو باعث کم شدن امکانات شده است. 

 وی عنوان کرد: البته همه دانشگاه های کشور با کمبود دانشجو مواجه شده اند که دانشگاه های علمی کاربردی در دوره جدید سیاست توسعه کیفی را در دستور کار قرار داده است و پیرامون آن به ساماندهی در بخش های ساختاری، نظارتی و ارزیابی پرداخته شده است، همچنین در این راستا میتوان به تکمیل واحدهای دانشگاه و ساماندهی گذاردن مدیریت درمراکز علمی و کاربردی که به صورت سرپرستی اداره می شدند اشاره کرد . 

رئیس دانشگاه های علمی کاربردی کشور گفت: متاسفانه خیلی از برنامه های درسی تکراری و قدیمی شده بود که این دروس مورد بازبینی قرار گرفت و متناسب با نیازهای روز عوض شد و در دستور کار مراکز قرار گرفت. 

امید افزود: اتفاق خوبی که هم اکنون می توان به آن اشاره کرد این است که تمامی مراکز علمی کاربردی دارای اساس نامه شده اند و طبق یک نظام خاصی اداره می شوند. 

وی نسبت به جذب مدرسین جدید در مراکز گفت: مدرسین مراکز می بایست از فرآیند جذب به کار گرفته شوند و طبق آیین نامه که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است تمامی اساتید از سال ۸۵ تا کنون مورد ارزیابی قرار گرفته اند و از مهرماه امسال اساتیدی سر کلاس خواهند رفت که مورد ارزیابی قرارگرفته باشند. 

امید عنوان کرد: از مهرماه امسال مراکز موظف شده اند فقط در خوشه های خودشان دانشجو کسب کنند و مثلا دانشگاه هایی که در حوزه صنعت فعالیت میکنند فقط در حوزه های مخصوص به خود دانشجو جذب خواهند کرد. 

رئیس دانشگاه های علمی کاربردی کشور تصریح کرد : امروز در استان خراسان ۵ مرکز علمی کاربردی افتتاح خواهد شد که  از جمله آن، ۱-دانشگاه سحرخیز ۲-  دانشگاه هتل قصرطلایی ۳- دانشگاه تربیت بدنی آستان قدس رضوی ۴- دانشگاه فرزندان کوثر وابسته به بهزیستی گناباد ۵- دانشگاه بوستان شکوه می‌باشند. 

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: طبق برنامه های دولت باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور از دانشگاه های مهارتی باشند که ما ظرفیت جذب دانشجو تا ۱ میلیون‌نفر در سال را در کل کشور داریم. 

امید افزود : در مراکز علمی کاربردی امسال بین ۵ تا ۱۵ درصد افزایش شهریه را خواهیم داشت. 

در ادامه این نشست لشگری رئیس مراکز علمی کاربردی استان خراسان رضوی آماری از مراکز استان داد و گفت : در استان خراسان رضوی نیازها شناسایی شده اند که در مهرماه ۹۸ در ۴۰ مرکز پذیرش دانشجو خواهیم داشت و در دانشگاه های علمی و کاربردی استان ۱۰۹ رشته موجود می باشد که ۲۳ هزارنفر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز