ورزش ایرانی (سورنا) و آینده‌ای روشن برای آن

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۲:۲۹:۰۵
کد خبر: ۸۸۵۷۴۰
ورزش ایرانی (سورنا) و آینده‌ای روشن برای آن
سورنا ورزشی رزمی با علایم، روش و اسلوب ایرانی است که پا را از مرزهای کشور فرا نهاده و علاقه مندان بسیاری در خارج از کشور جذب آن شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ورزش رزمی سورنا از فرهنگ اصیل ایرانی، آداب و رسوم کشورمان و از این نگاه گرفته شده است که جز در برابر پروردگار یکتا در برابر هیچ کسی سر تسلیم فرود نمی آوریم.

در این ورزش که از جنگ های سنتی و بازی های بومی و محلی ایرانیان الهام گرفته شده، رزم سورنا رقابت سالم بین انسان ها است و یک ورزش ایرانی با زبان فارسی به دنیا آموزش داده می شود.

هنر رزمی سورنا، ورزشی است که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل ایران زمین دارد و با روح پهلوانی و جوانمردی ایرانیان درآمیخته است.

اصالت این هنر رزمی به سالها قبل بازمی‌گردد، زمانی که سپهسالار سورنا به عنوان پایه گذار جنگ و گریز در دنیا، ۱۰ هزار سرباز ایرانی را با جنگ‌های چریکی آشنا کرد و با همین شیوه توانست در نبردی سخت، نخستین پیروزی ایرانیان را در مقابل ارتش ۴۵ هزار نفری روم باستان به فرماندهی کراسوس رقم بزند.

جمشید هرمزی بنیانگذار و رئیس سبک رزمی سورنا در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در تمامی استان های کشور، در این رشته نماینده و باشگاه وجود دارد و هدف این است که این ورزش هر چه بیشتر توسعه یابد.

رشته رزمی سورنا علاوه بر داخل کشور، در خارج از مرزها نیز توانسته طرفداران بسیاری را جذب و در ۳۴ کشور خارجی نماینده و ورزشکارانی در حال پرورش هستند.

به گفته هرمزی، تلاش ها بر این است که بتوان این ورزش ایرانی را هر چه بیشتر معرفی و ورزشکاران بیشتری را جذب کرد.

ورزش سورنا برگرفته از جنگ‌های سنتی پهلوانان ایران زمین و بازی‌های بومی و محلی ایران اسلامی است که ترکیبی از ضربات مشت ، لگد، کمرگیری و قفل کمر در بخش مبارزه است .

در بخش هنرهای فردی نیز شمشیر ، چوب و نیزه ابزار کلاسیک مبارزه در سورنا است.

هرمزی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سومین دوره مسابقات رینگ ۲۰ سورنا به میزبانی استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران در بخش آقایان در سه وزن با یکدیگر رقابت می کنند.

این رقابت ها برای نخستین بار در فضای باز برگزار و شامگاه سه شنبه پنجم شهریور ماه با عنوان یک شب به یاد ماندنی در باغستان کرج انجام می شود.

در ۲ وزن از شرکت کنندگان این مسابقه در رشته بوکس به روی رینگ می روند و مابقی در رشته سورنا با یکدیگر رقابت می کنند.

اکنون بیش از هفت هزار ورزشکار در رشته سورنا در کشور فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز