صدور ۱۶ میلیون سند مالکیت تک برگ در کشور

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۶:۰۰:۰۵
کد خبر: ۸۸۵۷۴۸
صدور ۱۶ میلیون سند مالکیت تک برگ در کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۱۶ میلیون سند مالکیت تک برگ مربوط به زمین و ملک در نقاط و شهرهای مختلف کشور برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ذبیح الله خدائیان گفت: هنوز حدود ۱۶ میلیون سند دفترچه ای دیگر نیز در اختیار مردم است که آنها هم باید به مرور به ادارات کل ثبت اسناد و املاک مراجعه و برای تبدیل به سند تک برگ اقدام کنند.

وی به طرح کاداستر و اهمیت آن برای ثبت اموال غیر منقول اشاره کرد و افزود: طرح کاداستر یک طرح ملی است که یک قسمت آن مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک و بخش دیگر به سایر سازمان ها مرتبط است.

خدائیان اضافه کرد: کاداستر مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق و طبقه‌بندی شده و به روز از اراضی موجود در یک کشور است که محدوده‌های مالکیت اشخاص را به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط با هر ملک ارائه می‌دهد.  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: براساس قانون جامع حدنگاری دستگاه های اجرایی مکلف هستند که نقشه املاک خود را به سازمان ثبت اسناد تقدیم کنند تا نسبت به تثبیت و جانمایی آن نقشه ها اقدام و به دنبال آن سند مالکیت کاداستری برایشان صادر شود.

خدائیان گفت: برخی سازمان ها همکاری لازم برای اجرای این طرح را ندارند و به وظیفه ای که در قانون پیش بینی شده عمل نمی کنند البته برخی نیز مانند منابع طبیعی در ارایه نقشه ها تا حدودی پیشرو بوده و تعامل خوبی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر بودجه ای که به این طرح از طرف دولت اختصاص داده می شود کفاف لازم را برای اجرای طرح نمی دهد بنابراین نیاز است بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور افزود: این طرح در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده و اگر در کشور ما هم اجرایی شود بسیاری از اختلافات مربوط به مالکیت زمین ها و حد و حدود آن از بین می رود و اسناد رسمی نیز رونق می یابد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز