ساخت مترو هشتگرد-قزوین به کاهش سوانح جاده ای کمک می کند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۳:۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۸۵۷۷۰
ساخت مترو هشتگرد-قزوین به کاهش سوانح جاده ای کمک می کند
استاندار قزوین گفت: ساخت و راه اندازی مترو هشتگرد-قزوین به کاهش ترافیک در آزادراه پررفت و آمد تهران-کرج -قزوین شده و از حجم سوانح و تلفات در این مسیر می کاهد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین روز شنبه در سومین کمیسیون مدیریت اجرایی راه های استان که با حضور رییس پلیس راه کشور برگزار شد، با اشاره به حجم ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج، تصریح کرد: اگرچه با پایان عملیات ۲ خطه شدن خط آهن قزوین - تهران بخشی از ترافیک این محور از جاده به ریل منتقل می شود اما لزوم ادامه مترو هشتگرد به قزوین با توجه به حجم بالای سفرها، در این استان ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه بیشتر تردد وسایل نقلیه در این استان جنبه گردشگری و توریستی داشته و اینکه متاسفانه در مقصد گردشگری کشور ما همیشه یک مبدا و یک مقصد در سفر لحاظ می شود، مسافران هیچ بهره ای از مواهب خدادادی بین راه نمی برند و همین مساله احتمال بروز تصادف به دلیل خستگی رانندگان را افزایش می دهد.
 وی تصریح کرد: امروزه ما در باریک ترین و پرپیچ و خم ترین جاده های کشور در حالی شاهد وقوع تصادفات و تلفات جاده ای هستیم که با وجود جاده های خطرناک تر از ما در سایر کشورها، هیچ حادثه ای در آنها به وقوع نمی پیوندد و علت آن نیز اجتناب در رسیدن فوری به مقصد و همچنین بازدید از نقاط مختلف در طول سفر از سوی مسافران است.
 استاندار قزوین ادامه داد: زمانی عوامل پلیس راه با کمین در طول راه های ارتباطی اقدام به اعمال قانون برای متخلفان رانندگی می کردند در حالی که این عمل علاوه بر عصبانیت رانندگان، آنان را وادار به تخلفات رانندگی بیشتر در طول سفر می کرد.
 زاهدی یادآور شد: اگرچه رفع بخشی از مشکلات جاده ای برعهده دستگاه های ذیربطی است که باید با اعتبارات داخلی و ملی نسبت به آن اقدام کنند اما بخش دیگری از مشکلات پلیس از جمله تامین خودروهای مناسب به علت محدودیت های مالی و قانونی استانی، باید از سوی مرکز مرتفع شود.
 استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تعامل خوب بین دستگاهی در این استان طی سال های گذشته باعث شده تا علاوه بر رسیدگی به مشکلات حمل و نقل و ترافیکی، شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه