امام جمعه قزوین:

دشمنان اهل مذاکره نیستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۳:۴۳:۱۷
کد خبر: ۸۸۵۷۹۶
دشمنان اهل مذاکره نیستند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: آزاد سازی نفتکش ایرانی از دست دزدان دریایی نشان داد دشمنان اهل مذاکره نیستند و زبان زور را بهتر می فهمند و با ایستادگی می توان حق خود را گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه قزوین همچون هفته های گذشته با حضور نمازگزاران در مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه اول نماز گفت: آنها که در ایام حج محرم می شوند لباس تقوا پوشیده اند و باید این شرایط را حفظ کنند تا سعادتمند شوند.  

وی افزود:امامان جمعه باید مردم را به تقوا و پرهیزگاری دعوت کنند زیرا تقوا می تواند عقل را پرو بال داده و تقویت کند و جهالت را برطرف کرده تا انسان دچار اضطراب و گمراهی نشود.
 
خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: رهبری در دیدار با گروههای جهادی فرمودند در کمک به سیل زدکان کاری ماندگار و الهی انجام دادیدو خدا را خشنود کردید و کسانی که هنوز شیرینی خدمت به محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان را احساس نکرده اند امیدواریم در این مسیر حرکت کنند.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: لازم است حق و باطل را بشناسیم و همه ما در احیای حق و مبارزه  با باطل احساس وظیفه و مشارکت کنیم.

عابدینی اظهار داشت: عده ای از آبروی خود می گذرند تا حامی حق و مظلوم، خون شهدا،   آرمان های انقلاب باشند و ما نیز باید در این راه گام برداریم.

امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز گفت: امسال نماز عید سعید قربان باشکوه خاص و متمرکز برگزار شد که از مشارکت و درک بالای مردم تشکر می کنیم.

وی با اشاره به مناسبت های روز و تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) و  ولادت امام موسی کاظم افزود:هر کس خدا را  اطاعت کند هم خانواده و هم دیگران از ایشان حرف شنوی خواهند داشت و دیگر حرف مردم  برایش اهمیت ندارد، بلکه رضای الهی در اولویت است و هر کس خشم الهی را موجب شود  به خشم مردم هم مبتلا می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: آغاز دهه ولایت امیر مومنان از ایام ویژه ای  است که بهترین اعیاد است و باید به ان اهمیت دهیم و در بزرگداشت عید غدیر همه همت کنند.

وی یادآورشد: باید متوجه شویم چه اتفاقی در غدیر خم رخ داده و آن را به دیگران منتقل کنیم که در این میان روحانیون، مبلغان، معلمان و فرهنگیان باید به نشر فرهنگ غدیر کمک کنند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: ابلاغ ولایت بسیار مهم است و این رسالت بر عهده علماست و در دهه ولایت لازم است به فکر نیازمندان باشیم و در کنار برنامه های معنوی و محتوایی در رسیدگی به امور فقرا جدی تر عمل کنیم.

وی افزود: رهبر ما که حامی مومنان و مستضعفان جهان هستند دارند ولایت را تبلیع می کنند و شیخ زکزاکی و شیخ حسن نصرالله چون به ولایت اهمیت داده اند خداوند موجب عزت آنها شده اند و این فرماندهان پیشرفت ولایت و مجریان تبلیع ولایت هستند و جایگاه آنها بالا رفته است.

عابدینی بیان کرد: بگفته رهبری زنده نگهداشتن غدیر در واقع زنده نگهداشتن اسلام است و هر کس وارد حصن محکم ولایت شود از عذاب الهی مصون می ماند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهارداشت: بیش از 43 هزار آزاده در سراسر کشور و ۶۴۰ نفر آزاده در استان قزوین داریم و در این ایام باید یادی از سختی ها و مقاومت این ایثارگران داشته باشیم.

وی گفت: آزادگان انسانهای مقاومی هستند که سختی دوران اسارت بعثی ها را تحمل کردند و نامشان برای ما افتخار آمیز است و خوشبختانه همه آزادگان ما از شخصیت های ارزشمندی هستند که هر کدام در زمان اسارت و هم امروز تاثیر زیادی دارند.

عابدینی اضافه کرد: مرحوم ابوترابی از افتخارات جهان اسلام و جامعه روحانیت است و شهید آزاده حسین لشکری که بیشترین دوران اسارت را تحمل کرد یک اسطوره در ایستادگی است.

وی اظهارداشت: در شرایطی که در استان قزوین این گونه بزرگان را داریم باید سالم ترین استان باشیم و با این همه شهید و آزاده و ایثارگر نباید شاهد مشکلاتی باشیم که زیبنده استان نیست.

امام جمعه قزوین با اشاره به حوادث کشور یمن گفت: یادمان نرود مردم یمن در چه شرایطی هستند ولی با استقامت این ملت روز به روز شاهد استیصال حکام سعودی و آمریکا هستیم و در مقابل  آن اقتدار ملت مظلوم یمن هم بیشتر می شود.

وی بیان کرد: سخنگوی دولت یمن در دیدار با رهبری گفت ما ولایت شما را امتداد ولایت پیامبر  و مواضع علوی و حیدری شما را ادامه خط امام خمینی و موجب برکت و روحیه بخش می دانیم و رهبری هم فرمودند هر ملت مومنی که به خدا ایمان و وعده های الهی اعتقاد داشته باشد پیروز خواهد شد.

مساجد را پر رونق و فعال کنیم

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: متاسفانه مساجد استان ما به عنوان کانون های دینی این روزها حال و روز خوشی ندارند و همه باید برای فعال شدن و پر رنگ شدن امور در آنها مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت: از هیئت امنای مساجد، امامان جمعه و جماعات، انتظار داریم با برنامه ریزی کاری کنند تا از این کانون های دینی بهتر استفاده شود.  

وی با اشاره به روز صنایع دفاعی هم گفت: ساخت ادوات نظامی، جت جنگی مافوق صوت، هواپیمای آموزشی، بالگرد رادار گریز، زیر دریایی، ناوچه، قایق های تند رو، پهباد مدرن،
سامانه پدافندی که پهباد مدرن آمریکا را ساقط کرد از موفقیت ها و توانمندی دانشمندان نظامی کشور است که موجب افتخار شده اند.

آیت الله عابدینی افزود: نفتکش ایرانی که امروز از اسارت دزدان دریایی نجات یافت به واسطه برجام نبود و مذاکرات آن را نجاتش نداد بلکه با اقتدار نظامی آزاد شد و هنوز ما کشتی آنها را ازاد نکرده ایم و این روش نشان می دهد که دشمن زبان زور را بهتر می فهمد و اهل مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان هم تشکر کرد و یادآورشد: دستگاه قضایی با انتصاب آیت الله رئیسی عزم جدی در مبارزه با فساد پیدا کرده و ریاست این قوه با همه توان دنبال مبارزه با مفسدان درشت و اصلاح سیستم قصایی هستند که این روش موجب امیدواری در میان مردم برای تحقق عدالت شده است.

عابدینی روز بزرگداشت علامه محمد تقی مجلسی را که ۱۰۰ کتاب نوشته است را گرامی داشت و گفت: کتاب بحارالانوار این عالم ۱۱۰ جلد است که منبع ارزشمندی برای ما محسوب می شود.  

فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین و از آزادگان استان هم پیش از خطبه های نماز جمعه خاطراتی از دوران اسارت در زندان های بعثی برای نمازگزاران بازگو کرد.  

وی افزود: آنچه امروز در ایران اسلامی بدست آمده مرهون خون شهدا، آزادگان و ایثارگران است و باید ارزشها را حفظ کنیم.

رامندی تصریح کرد:اگرچه جامعه ما از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد اما فرزندان ایثارگران در آستانه اشتغال و ازدواج هستند و از مسئولان انتظار داریم به این موضوع توجه بیشتری کنند.

 

 

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه