" دبیر هیئت کشتی لرستان" در گفت وگو با برنا:

حضور ۵ کشتی گیر لرستانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان / توسعه کشتی در بخش های لرستان امیدوار کننده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۵:۱۹:۴۱
کد خبر: ۸۸۵۹۲۴
حضور ۵ کشتی گیر لرستانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان  / توسعه کشتی در بخش های لرستان امیدوار کننده است
"حسین بخشیوند" به خبرگزاری برنا گفت:ورزش کشتی درسطح بخش های مختلف لرستان درحال توسعه بوده وامیدوار کننده است .

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛  بخشیوند روز شنبه در این گفت وگو ضمن اشاره به مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی و آزاد رده سنی خردسالان و نونهالان استان ، اظهار کرد:  این مسابقات با حضور 13 تیم و شرکت 620 کشتی گیربرای  اولین بار روی شش تشک در خانه کشتی خرم آباد برگزارشد .

اوبا بیان اینکه  نفرات برتر نونهالان در 12 وزن  به مسابقات المپیاد کشوری اعزام می شوند ،افزود:این   مسابقات در رشته  کشتی آزاد به میزبانی کرمانشاه  وکشتی فرنگی نیز به میزبانی اردبیل  برگزارخواهندشد.

بخشیوند تصریح کرد:  چون با شرایط فدراسیون جدید برنامه مسابقات کشوری برای رده خرد سالان وجود ندارد برای آمادگی کشتی گیران خردسال  این مسابقات را برای این رده نیزبه همراه نونهالان  برگرار کردیم همچنین کسانی که یکسال از رده نونهالان کوچکتر بودند با گواهی محضری دررده سنی نونهالان شرکت کرده اند .

دبیر هیئت کشتی لرستان با بیان اینکه تمرکز برروی رده پایه  از برنامه های مهم هیئت کشتی استان است ، خاطر نشان کرد: مسلما شهرستان هایی  که با برنامه شرکت می کنند موفق هستند ولی کلا هدفمان توسعه کشتی به عنوان ورزشی ملی در بخش ها ودیگر شهرهای  تازه تاسیس استان است به همین دلیل روی تقویت  رده های پایه در این مناطق  متمرکز هستیم.

اوبا اشاره به توسعه کشتی در بخش های معمولان ،چالان چولان ،زاغه ،فیروز آباد ، بیرانشهر ورومشکان ،اضافه کرد: ورزش کشتی درسطح بخش های مختلف لرستان درحال توسعه بوده وامیدوار کننده است .

 بخشیونددر ارزیابی خود از حضور کشتی گیران این بخش ها در مسابقات اخیر نونهالان استان ،گفت: در مسابقات هفته اخیر نونهالان  بیرانشهر با اینکه یک بخش است ولی دررشته کشتی آزاد خوب ظاهر شد وهم از لحاظ تعداد شرکت کننده و هم کسب عناوین عملکرد رضایت بخشی داشت ، معمولان در رده تیمی نونهالان فرنگی ششم شد وخودرا نشان داد و رومشکان نیز به عنوان یک شهر  با اینکه کشتی نوپایی دارد  ولی از لحاظ تعداد شرکت کننده  در این مسابقات امیدوارکننده بود .

 دبیر هیئت کشتی لرستان تاکید کرد: با توسعه وارتقا کشتی در بخش هاوشهرهای تازه تاسیس  استان  کشتی روستایی نیز توسعه خواهد یافت.

بخشیوند در ادامه از حضور 5 کشتی گیر لرستانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان  خبرداد و گفت: در رشته آزاد ،امیر رضا امیری در وزن 120 کیلو از خرم آباد ، علیرضا کرزبرز در  وزن 120 کیلو از بروجرد ، مرتضی قیاسی دروزن 66 کیلو از دورود ،علیرضا سرلک در وزن  55 کیلو از  الیگودرز وهمچنین   در کشتی فرنگی فرشاد یگانه در وزن 97 کیلوگرم از خرم آباد در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارند.

بخشیوند با بیان اینکه رده سنی نوجوانان وجوانان در حال حاضر هیچ کشتی گیری از لرستان در اردوی تیم ملی  حضور ندارد  ، یادآورشد:در سال 98 نیز  با توجه به شرایط فدراسیون که به صورت سرپرست اداره می شده است فقط یک مسابقه  اخیرا دررده خردسالان ونونهالان برگزارشده است.

دبیر هیئت کشتی لرستان با اشاره برنامه های پیش روی این هیئت نیز گفت: برگزاری اردوهای مقطعی یک هفته ایی در سطح استان  ،برگزاری کلاس های آموزش داوری ومربی گری و همچنین  میزبانی رقابت های کشوری وبین المللی درصورت همکاری فدراسیون  از برنامه های پیش رو خواهدبود ؛البته کلاس آموزش داوری کنترل وارتقا را در مسابقات هفته اخیر با حضور نمایندگان فدراسیون در خانه کشتی خرم آباد برگزار کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز