مخالفت نمایندگان آذربایجان‌غربی با طرح نماینده خوی در مورد ایجاد استان جدید

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۶۰۶۶
مخالفت نمایندگان آذربایجان‌غربی با طرح نماینده خوی در مورد ایجاد استان جدید
نمایندگان ارومیه و مهاباد نسبت به طرح نماینده خوب واکنش نشان دادند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، طرح عجیب نماینده خوی واکنش تند نمایندگان دیگر استان را در پی داشت.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه گفت: این طرح از سوی نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده ولی نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان با این طرح موافق نبوده مطمئناً نیز مورد تأیید قرار نمی‌گیرد و برای آذربایجان غربی هیچ نفعی ندارد و به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد این طرح تصویب شود.

هادی  بهادری نماینده دیگر ارومیه هم با اعلام اینکه نمایندگان آذربایجان مخالف تجزیه آذربایجان هستند گفت» نماینده خوی پیشدستی می کند و می خواهد با امضای نمایندگان سیستان و بلوچستان در اینجا یک استان ایجاد کند و این یک طرح کاملا فانتزی و تخیلی است.، از گذشته نمایندگان خوی نزدیک به انتخابات برای جمع آوری رای، طرح استان شدن خوی را مطرح می کنند و این طرح تازگی ندارد.

نادر قاضی پور هم اظهار کرد: هدف از طرح استان آذربایجان مرزی، سرپوشی برای کم‌کاری نماینده خوی و هدفی جز موفقیت در انتخابات نیست اما این طرح به تصویب نخواهد رسید.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم واکنش تندی داشت و گفت:

همچنانکه استحضار دارید یکی از همکاران بدون هماهنگی با نمایندگان استان و عدم رعایت حساسیت‌های امنیتی، قومی و مذهبی آذربایجان‌غربی طرح ناپخته و غیرکارشناسی تشکیل استان آذربایجان‌مرزی با مرکزیت شهر خوی را در صحن علنی مجلس دنبال می کند. .... آذربایجان‌غربی استانی است متشکل از برادران آذری و کرد که سالها با هماهنگی و همدلی زندگی می کنند.... در چنین شرایطی که کشور ما بدلیل تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو گردیده، لازم است اعضای محترم قوای سه گانه با حفظ یکپارچگی و تصمیم و عمل درست اثرات تحریم ها در بدنه جامعه را کاهش دهند، ارائه چنین طرح‌های خام و تبلیغاتی مخالف اصول قانون اساسی به نفع یکپارچگی مردم خوب استان آذربایجان‌غربی نبوده و مخالف امنیت ملی و منافع مردم استان خواهد بود.

لذا خواهشمند است با توجه به تبعات منفی طرح مذکور و  مخالف بودن آن با اصول قانون اسایس از جمله اصل ۷۵ قانون اساسی نسبت به خارج نمودن طرح از دستور رسیدگی مجلس اقدام عاجل صورت گیرد.

 

 

 

 

 

نظر شما