استاندار آذربایجان غربی:

ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری استان زمینه ساز اشتغال پایدار است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۴۷:۲۰
کد خبر: ۸۸۶۱۴۰
ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری استان زمینه ساز اشتغال پایدار است
استاندار آذربایجان غربی گفت: ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری آذربایجان غربی با کمک دولت، بخش خصوصی و رسانه ها زمینه ساز اشتغال پایدار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی شهریاری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی گردشگری که در پارک جنگلی ارومیه برگزار شد صنعت گردشگری را به عنوان صنعتی درآمدزا و ارزآور برشمرد و با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های گردشگری تصریح کرد: برای بهره مندی از تجارت منحصربفرد صنعت گردشگری ضمن تامین زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی به حمایت رسانه ها نیز نیازمندیم.

وی با بیان اینکه توجه به شکوفایی و توانمندسازی صنعت گردشگری استان یکی از اولویتهای مدیریت استان بشمار می رود، افزود: امروز علاوه بر سیاست‌گذاری های صورت گرفته از سوی دولت برای شکوفایی گردشگری آذربایجان غربی، بخش خصوصی نیز به مدد بهبود فضای کسب و کار مشتاق و علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه است.

شهریاری صنعت گردشگری را اصلی ترین منبع درآمدی کشورها عنوان کرد و گفت: طبق آمار سال ۲۰۱۷ یک میایارد و ۳۲ میلیون نفر در‌جهان گردشگر وجود دارد که در کشورهای توریستی حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کردند.

وی با بیان اینکه ایران جز ۱۰ کشور تاریخی و گردشگری دنیاست، تصریح کرد: در رده آخر جذب گردشگر هستیم و در این صنعت عقب هستیم.

شهریاری با اشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری کشور و استان آماده نیست، اظهار کرد: علی‌رغم منابع غنی گردشگری در این حوزه سرمایه گذار مناسبی انجام نشده است.

وی با تاکید براینکه آذربایجان غربی ظرفیت بی نظیری در تمام زمینه های گردشگری طبیعی، مذهبی و ورزشی دارد و در حدود ۳ میلیون گردشگر از استان بازدید کردند گفت: بدنبال ایجاد زیرساختهای گردشگری در استان هستیم که ایجاد امکانات بهداشتی در سواحل دریاچه ارومیه نیز در دستور کار است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دراین راستا دو طرح گردشگری در کارگروه زیربنایی تصویب شده که بزودی اجرایی می شود.

این مقام عالی استان با تقدیر از همراهی رسانه ها و خبرنگاران در معرفی جاذبه های آذربایجان غربی، رسانه و سازمان‌های مردم نهاد را از عوامل شکوفایی این حوزه دانست و گفت: برای دستیابی به ظرفیت‌های بی نظیر اشتغال در حوزه گردشگری استان نیازمند مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و رسانه ها هستیم.

 در پایان مراسم از اطلس گردشگری نقده و مستند گردشگری روستایی رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز