رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه:

کرمانشاه بالاترین کشت با کیفیت نخود را دارد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۸۶۲۱۱
کرمانشاه بالاترین کشت با کیفیت نخود را دارد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه بیشترین و با کیفیت ترین نخود تولید می‌شود، اما متاسفانه نخود تولید استان خام فروشی و ما در استان فرآوری نخود نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مزدک راد ملکشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت : استارتاپ( یافتن مدل کسب و کار مناسب) در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه زده شده است.

رادملکشاهی افزود: در استان کرمانشاه بیشترین و با کیفیت ترین نخود  تولید می‌شود، اما متاسفانه نخود تولید استان خام فروشی و ما در استان فرآوری نخود نداریم.

رادملکشاهی  کارآفرینی را لازمه اشتغال پایدار در هر جامعه ای دانست و تاکید کرد: در این راستا یکی از مهمترین اهداف دانشگاه جامع عملی کاربردی در سطح کشور آموزش مهارت گرایی به جای مدرک گرایی بوده است و  تاسیس مراکز نوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی و برنامه های حوزه مهارت گرایی و کارآفرینی در این دانشگاه و برنامه های همچون استارتاپ های کارآفرینی را برگزار می کنیم، اخیرا هم برگزاری استارتاپ کشوری نخود را دستور کار این دانشگاه قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان  کرمانشاه بالاترین آمار کشت نخود کشور را در استان کرمانشاه دانست و افزود: نخود تولیدی استان کرمانشاه  از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه این محصول بصورت خام از استان خارج می شود، بدون اینکه روی آن فرآوری  و اشتغال زدایی داشته باشیم.

ملکشاهی خاطر نشان کرد،  با برگزاری استارتاپ (کاشت، فرآوری و بازاریابی نخود) دنبال آن هستیم تا ایده هایی که مربوط به ایجاد کسب و کار در بحث نخود است را بررسی و انتخاب کنیم و به سرمایه گذاران استان معرفی شود،،  طبق هماهنگی هایی که با شورای ملی نخود انجام شده، است، این رویداد احتمالا  همزمان با جشنواره ملی نخوددر کرمانشاه آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، حضور در جشنواره حرکت، جشنواره رویش و ... خبر داد که از دیگر برنامه های پیش روی این دانشگاه درحوزه مهارت آموزی و کارآفرینی می باشد.

رادملکشاهی در ادامه سخنانش گفت: دستورالعمل شواری عالی اداری کشور مبنی بر غیرفعال شدن مراکز علمی کاربردی دولتی در همه استان ها طی یک سال اخیر روی داه که از حدود 20 مرکز علمی کاربردی  استان کرمانشاه، 12 مرکز دولتی بودند، مجبور به غیرفعال کردن این مراکز و عدم جذب دانشجو در آنها شده و از سال گذشته برنامه ریزی هایی را برای واگذاری این مراکز به بخش خصوصی آغاز کرده ایم.

رادملکشاهی  تاکیدکرد:  حذف مراکز به معنای حذف رشته های آنها نیست،  رشته هایی که دراین مراکز بودند را به سایر مراکز علمی کاربردی استان منتقل کرده ایم.

رئیس دانشگاه جامع عملی کاربردی استان کرمانشاه به اجرای طرح رتبه بندی مراکز علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و افزود: در این طرح مراکز علمی کاربردی کشور در سه سطح یک، دو و سه رتبه بندی شدند که بر این اساس هیچکدام از مراکز استان در سطح درجه یک قرار نگرفته اندودر سطح دو از بین 500 مرکز علمی کاربردی کشور 200 مرکز در این سطح قرار دارند که چهار مرکز آن از استان کرمانشاه است.و از بین این 200 مرکز 10 مرکز به عنوان مراکز برتر انتخاب شدند که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه یکی از این 10 مرکز بود.

وی درادامه گفت:  دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه برای مهر ماه سال جاری حدود 1000نفر دانشجو  در استان پذیرش خواهد داشت.

راد ملکشاهی تاکیدکرد: ظرفیت پذیرش دانشجو ای دانشگاه در کل استان حدود 5000نفر  است، اما با شرایط فعلی یک پنجم ظرفیت را پذیرش می کنیم و در مقطع کاردانی 72 و در مقطع کارشناسی 48 کد رشته محل برای نیمسال اول سال 98 در نظر گرفته ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز