افراد ناتوان باید از پذیرش مسوولیت خودداری کنند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۶:۲۰
کد خبر: ۸۸۶۲۳۲
افراد ناتوان باید از پذیرش مسوولیت خودداری کنند
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: افراد ناتوان باید از پذیرش مسوولیت خودداری کنند تا دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حسن عمرانی معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور  در آیین قدردانی از خدمات مدیرکل سابق و معرفی مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قزوین افزود: کشورمان در شاخص‌های فساد به ویژه فساد اداری در جایگاه مورد نظر قرار ندارد و باید ریشه‌های آن بررسی شود.
 وی ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها رعایت نکردن قانون است که در موارد زیادی کار خلاف قانون و اشتباه یک مدیر حتی با حسن نیت و با این تصور که اقدامی به صلاح بیت المال است، انجام می‌شود.
 عمرانی ادامه داد: در این نکته که شرایط کشور خیلی خاص است و مدیران باید با تدبیر و شجاعت عمل کنند شکی نیست اما گاهی برخی مدیران ما دستگاه‌های نظارتی را بهانه‌ای کرده اند برای آن که کار نکنند.
 وی همچنین گفت: ما ضربه اصلی را در کشور از ندانم کاری‌ها و اهمال کاری مدیرانی می‌خوریم که نمی‌دانند در این شرایط خاص باید چه کاری کنند و علت این هم به برخی انتصابات نادرست مدیران دستگاه های اجرایی مربوط است.
 عمرانی اظهار داشت: انتخاب مدیریت اجرایی بر اساس اختیار است و هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند که مدیریت دستگاه به او تکلیف شده است بنابراین افراد ناتوان باید خودشان از پذیرش مسوولیت پرهیز کنند.
 معاون دیوان محاسبات کشور، آگاهی و تسلط بر قوانین را لازمه کار هر مدیری عنوان کرد و افزود: مدیران ما به منظور مدیریت بهتر امور و جلوگیری از تخلف در بدو انتصاب باید به قوانین آشنایی عمیق بیابند.
 عمرانی افزود: گرچه دستگاه‌های نظارتی نباید بر تمام امور دستگاه‌های اجرایی دخالت کرده و مچ گیرانه عمل کنند اما باید دقت شود مدیران دستگاه‌ها با پرهیز از رابطه‌های سیاسی و سفارش‌های جناحی از افراد صالح و شایسته انتخاب شوند.

وی بیان کرد: نخستین و مهمترین گام برای جلوگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی، پیشگیری از انتصاب مدیران ناصالح و ناتوان است. 
 در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات «صالح صادق پور» مسوول پیشین، «امیر خلیلیان» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات قزوین معرفی شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه