نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نباید قدرت مدیران را محدود کند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۵:۴۲
کد خبر: ۸۸۶۲۳۸
نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نباید قدرت مدیران را محدود کند
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: نظارت بر فعالیت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی از سوی نهادهای نظارتی نباید قدرت، شجاعت و خطرپذیری مدیران را که لازمه پیشبرد امور است، محدود کند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛منوچهر حبیبی  معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در مراسم تقدیر از خدمات مدیرکل سابق و معرفی مدیرکل جدید دیوان محاسبات قزوین افزود:هدف اساسی از نظارت، جلوگیری از فساد اداری و اجرای با کیفیت اموراتی است که در هر دستگاهی به تناسب مدیریت باید انجام شود.
 وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی اگر طالب ساختار نظام مند و سیستمی کارآمد باشند باید به نظارت تن دهند وگرنه به کارآمدی لازم نخواهند رسید.
 حبیبی با بیان اینکه اگر کنترل و نظارت نباشد سایر مقوله های مدیریت اعم از  برنامه ریزی، ساماندهی و هدایت ابتر و ناقص می ماند،گفت: یکی از دستگاه های موثر در این خصوص دیوان محاسبات است که خوشبختانه در نظارت های مستمر بر دستگاه ها موفق بوده است.
 حبیبی با تاکید بر اینکه راز توانمندی دستگاه ها در استمرار نظارت است،ادامه داد: سازمانی که به نظارت تن ندهد روز به روز مسیر نابودی خود را طی می کند و برعکس سازمانی که از نظارت استقبال می کند با وجود همه سختی ها، چابک تر و توانمندتر می شود.
 وی اظهار داشت: همه مکاتب سنتی و نوین در حوزه مدیریت یک نقطه مشترک دارند و آن هم همین نظارت مستمر است.

حبیبی خاطرنشان کرد: البته در آن روی سکه نظارت نیز، خود دستگاه های نظارتی قرار دارند که در آنها هم باید نکاتی مورد توجه باشد.
 وی اظهار داشت: یکی از این موارد توجه به موقعیت زمانی است که بسته به شرایطی چون صلح، جنگ یا تحریم، هر کدام ار دستگاه ها الزامات خاص خود را دارند که باید در عملکرد خود در نظر داشته باشند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در همین سال جاری که به سال رونق تولید نام گذاری شده، توسعه و تقویت تولید با سازوکارهای عادی در عمل امکان پذیر نیست و  به جز راهکارهای عملی، همکاری دستگاه های نظارتی هم مهم است.

وی گفت: البته نظارت  هم نباید قدرت مدیران را محدود کند چون مدیر باید جسارت، شجاعت و قدرت ریسک پذیری داشته باشد بنابراین نباید قدرت ریسک را از مذیران بگیرد وگرنه مانع کار او می شود
 حبیبی ادامه داد: همچنین آنچه در حوزه نظارت و بازرسی بیش از همه نمود پیدا می کند مسایل مالی است و باید محدودیت های مالی هم در دستگاه های نظارتی مورد توجه باشد.
 معاون استاندار قزوین افزود: در سال های قبل که وضعیت اقتصادی به مراتب بهتر از زمان فعلی بود روش های مالی کمتر اهمیت داشت اما اکنون مسایل کشور باعث شده تا مدیران با این مشکلات مواجه باشند بنابراین ملاحظات زمانی و مکانی مدیران دستگاه های اجرایی باید مورد توجه مسئولان نظارتی باشد. 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر ار خدمات صالح صادقی پور مدیرکل سابق، امیر خلیلیان به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات قزوین معرفی شد. 

 

نظر شما
پرونده ویژه