استاندار قزوین:

آموزش و فرهنگ‌سازی در اصلاح رفتار رانندگان نقش بسزایی دارد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۵:۱۴
کد خبر: ۸۸۶۲۴۲
آموزش و فرهنگ‌سازی در اصلاح رفتار رانندگان نقش بسزایی دارد
استاندار قزوین گفت: برای کاهش سوانح جاده ای با کمک رسانه ها و آموزش مستمر باید رفتار رانندگی را اصلاح و الزام به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را نهادینه کنیم

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛سومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان قزوین به ریاست زاهدی استاندار قزوین ، و با حضور سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور ، علی فرخزاد معاون عمرانی، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، جواد حق لطفی مدیر راهداری و جمعی از مدیران حمل و نقل و اداره راه در استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این جلسه اظهارداشت: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم کشور بیشترین تردد جاده ای را دارد که بیشتر مسافران برای مسافرت و گردشگری از این استان عبور می کنند و به همین دلیل سوانح آن نیز بالاست.

استاندار قزوین بیان کرد: عادت کرده ایم در هنگام سفر یک مبدا و یک مقصد برای خود تعیین کنیم و معمولا به زیبایی های مسیر توجه نداریم به همین دلیل زود رسیدن به مقصد برای ما یک هدف شده و این سرعت رفتن حادثه ساز است.

زاهدی افزود: مردم ایران خیلی با عجله سفر می کنند در حالی که در کشورهای دیگر این گونه نیست و مردم با آرامش و توقف در مسیرها سفر می کنند و این روش رفتاری در کنار خودروهای ایمن و جاده های امن به کاهش سوانح منجر شده است.

وی گفت: با کمک رسانه ها باید کمک کنیم تا فرهنگ مسافرت و رعایت قوانین و مقررات در جامعه نهادینه شود تا بسادگی انسانها با یک حادثه جان خود را از دست ندهند و هزینه های بسیار سنگینی به کشور تحمیل نشود.

استاندار قزوین بیان کرد: مسیر تهران به کرج بویژه در محدوده ۱۰ کیلومتری تهران بسیار پر ترافیک است و رانندگان پس از عبور از این مسیر زمان ماندن در ترافیک را می خواهند با سرعت بالا جبران کنند که این موضوع منجر به بروز حوادث می شود که برای آن باید تدبیر کرد.

وی اضافه کرد: در گذشته کمین پلیس در جاده ها نیز مشکل ساز بود و راننده را عصبی می کرد و گاهی شاهد سوانح بودیم که خوشبختانه این موضوع نیز برطرف شده اما مشکل مسیر تهران به کرج باید حل شود.  

زاهدی اظهارداشت: ادامه و اتصال مترو هشتگرد به قزوین را پیگیری می کنیم و به کسانی که مخالف طرح هستند توضیح داده ایم که مسیر زیادی تا قزوین نمانده و منطقی است آن را ادامه دهیم تا از حوادث جاده ای کاسته شود.  

استاندار گفت: به دلایل منطقی و اقتصادی و اجتماعی به هر حال مترو به قزوین خواهد آمد تا یک مسیر ایمن برای تردد مردم ایجاد شود و انتظار داریم مسئولان کشوری در این زمینه همکاری بموقع داشته باشند تا بتوانیم از هزینه های تحمیل شده به کشور بکاهیم.

وی تصریح کرد: یک بخش از حل مشکلات بر عهده استان قزوین است مانند مهندسی راه و آسفالت و تعمیرات اما برای تجهیزات خودرویی که ابزار اصلی پلیس راه است نیازمند کمک شما در مرکز هستیم.

زاهدی یادآورشد: در استان قزوین هم محدودیت قانونی و هم اعتباری داریم و باید پلیس راه کمک کند تا نیازهای اساسی راههای استان قزوین که ملی است برطرف شود.

استاندار قزوین از سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین به عنوان یکی از مدیران توانمند، پرتلاش و میدانی یاد کرد و از تلاش این افسر پلیس قدردانی کرد و گفت: مباحث ترافیک در استان با همکاری بسیار خوبی که وجود دارد به موفقیت های اذرزشمندی منجر شده و شاهد کاهش سالانه حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی استان قزوین هستیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه