استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان:

بهسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سیلزده به اتمام رسیده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۲:۵۰
کد خبر: ۸۸۶۲۷۱
بهسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سیلزده به اتمام رسیده است
استاندار گلستان با اشاره به روند ساخت و تعمیر منازل در مناطق آسیب دیده استان، اظهار کرد: بهسازی 10 هزار و 300 منزل مسکونی سیل‎زده در مرحله نخست به اتمام رسیده و 4 هزار مورد از منازل مسکونی احداثی پی کنی شده و فونداسیون 2 هزار و 80 واحد انجام شده است و تلاش می‌کنیم واحدهای احداثی را تا پایان امسال به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس بعدازظهر شنبه 26 مرداد در چهارمین جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان برگزار شد، ، ضمن قدردانی از بنیاد مستضعفان و جانبازان در اختصاص سیمان رایگان به سیل‎زدگان تصریح کرد: بنیاد مستضعفان کار بزرگی انجام داده و 50 هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی سیل‎زده گلستان اختصاص داده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 130 میلیارد تومان در این فضای خشکسالی مالی برای ساخت سد نرماب تخصیص دادیم تا از نقطه‎ای که قبلاً آسیب دیدیم مجدد آسیب نبینیم، تأکید کرد: اگر سد نرماب تکمیل و آبگیری می شد در جریان سیل دچار خسارت های کمتری می شدیم.

حق‎شناس با اشاره به خسارت 4 هزار و 800 میلیاردی سیل به گلستان بیان کرد: اگر همین امسال برای سد نرماب و لایروبی رودخانه‎ها اقدام نکنیم شاید سال دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد و با وقوع حادثه دوباره غافلگیر شویم.

استاندار گلستان یادآور شد: ساخت و آبگیری سد نرماب 130 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد اما ایجاد شبکه انتقال و توزیع سد نرماب به یک هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد این در حالی است که کل بودجه امسال ما یک هزار میلیارد تومان است و طبیعی است که با این اعتبارات نمی‎توان کار زیادی انجام داد اما باید کارهای مهم را در اولویت قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نظام ارجاع الکترونیک اظهار کرد: به طور قطع همه نظام‎هایی که برای افزایش رفاه بشر خلق می‎شوند دارای اشکالاتی خواهند بود اما مزایای آن قابل مقایسه با اشکالات آن نیست.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ارجاع الکترونیک در مراجعه به مرکز درمانی، دارو، تجهیزات پزشکی و ... صرفه‎جویی شده است، در مجموع نظام ارجاع الکترونیک مفید است گرچه در ابتدای کار ایراداتی به آن وارد است که دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت برای رفع آنها تلاش خواهند کرد.

 حق‎شناس بیان کرد: 97 نقطه از جاده‎های گلستان در جریان سیل برش داده شد که 70 نقطه آن آسفالت، بازسازی و زیرسازی شد و 29 نقطه باقی مانده که در آینده مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی نرخ بیکاری را مشکل بزرگ دیگر استان برشمرد و گفت: وقتی نرخ بیکاری دو رقمی شود و مشکلات اقتصادی افزایش یابد افزایش آمار طلاق، بزهکاری، اعتیاد و خودکشی قطعی است.

وی از وجود 80 هزار بیکار در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروزه ایجاد یک شغل صنعتی کمتر از پنج میلیارد تومان نیست و شغل خدماتی معمولی نیز کمتر از 200 میلیون تومان نیست لذا اینکه نرخ بیکاری کمتر نمی‎شود موضوع پیچیده‎ای نیست و نیاز به منابع و اعتبارات دارد و حلقه گمشده در این مسأله منابع بخش خصوصی است.

استاندار گلستان تأکید کرد: متأُسفانه بخش خصوصی نیز به دلیل گرفتار شدن در بروکراسی اداری انگیزه لازم را ندارد و برای آنکه یک درصد نرخ بیکاری گلستان کم شود باید 15 هزار شغل ایجاد شود.

 حق‎شناس، نرخ بیکاری گلستان را 11 درصد اعلام و بیان کرد: البته نرخ بیکاری در بهار امسال در مقایسه با سال 1395 و 1396، 1.3 دهم درصد بهتر است و نسبت به سال 1397 با افزایش 1.3 دهم درصد همراه بوده است.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت جمعیت نسبت به همه سنوات گذشته افزایش پیدا کرده و این نشان می‎دهد مردم برای آنکه اتفاق مثبتی بیفتد امیدوار هستند، افراد بیکار منتظر ایجاد شغل هستند و این مسؤولیت ما را افزایش می‎دهد.

وی به تأثیر منطقه آزاد بر توسعه استان گلستان اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اینچه‎برون روابط اقتصادی ما با ترکمنستان را بیشتر می‎کند، از طرفی بنگاه‎های اقتصای که در منطقه آزاد فعالیت می‎کنند تا 20 سال از معافیت مالیاتی بهره‎مند می‎شوند و مشمول قانون کار نمی‎شوند.

استاندار گلستان ادامه داد: 70 نوع محصولات تولیدی در استان وجود دارد و اگر خط تولید مناسب در استان ایجاد شود اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد البته ما به دنبال راه‎اندازی بنگاه‎های بزرگ اقتصادی نیز هستیم و در راستای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

 حق‎شناس به افزایش 50 درصدی ظرفیت نیروگاه برق علی‎آبادکتول اشاره کرد و یادآور شد: مصرف پیک ما یک هزار و 300 پیک است، باید بخشی از برق را وارد کنیم و 400 میلیون دلار برابر 4 هزار میلیون دلار برای افزایش 50 درصدی ظرفیت نیروگاه علی‎آبادکتول لازم داریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو ، تأکید کرد: آن چیزی که برای نظام مهم است حضور حداکثری در انتخابات است و باید فضا را به معنای واقعی کلمه رفاقتی کنیم و یکی از مؤلفه‎های آن اجرای مُر قانون است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به همه مدیران به‎ویژه فرماندارن توصیه می‎کنیم اصل بی‎طرفی را به معنای واقعی کلمه رعایت کنند و در صورت عدم رعایت بدون شک با آنها برخورد می‎شود.

حق‎شناس ابراز کرد: همیشه حضور پرشور مردم در انتخابات نظام را تضمین کرده است و جشن چهل‎سالگی انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه بوده است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی کشور می‎تواند مقاوم باشد و در برابر بحران تاب‎آوری ایجاد می‎کند.

استاندار گلستان به وضعیت خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: بقای استان گلستان به احیای خلیج گرگان وابسته است، متأسفانه تاکنون 8 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است و با ادامه این روند چهار سال دیگر خلیج گرگان خشک می‎شود.

حق‎شناس تصریح کرد: اهمیتی ندارد که آب خلیج گرگان از کجا تأمین شود اما مسأله مورد اهمیت آن است که خلیج گرگان نیاز به آب دارد و به هر روشی که ممکن است آب خلیج باید تأمین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز