مدیرعامل آب منطقه ای لرستان مطرح کرد:

تجربیات سیل اخیر در لرستان مستند سازی شود/ نبود آموزش دستگاهای اجرایی درمواجهه با سیل

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۸۶۳۱۷
تجربیات سیل اخیر در لرستان مستند سازی شود/ نبود آموزش دستگاهای اجرایی درمواجهه  با سیل
رضا میرزایی گفت:تجربیات سیل اخیر لرستان مستندسازی شده و در دوره‌های آموزشی بیان و از آنها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛میرزایی در جلسه ارزیابی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در حوزه آموزش که با محوریت سیل برگزار شد، اظهارکرد: تاکنون به لحاظ شرایط اقلیمی و وقوع خشکسالی های متوالی، مهمترین چالش کشور در حوزه آب، بحران کم آبی بوده و به همین دلیل کانون توجهات در سالهای گذشته به سمت بحران کم آبی بوده است.

او  با بیان اینکه خشکسالی و سیل ۲ روی یک سکه اند،  افزود: بحران کم آبی چند دهه گذشته سبب شد که به پدیده سیل و مشکلات ناشی از آن توجه کافی نشود، لذا چه در حوزه فنی و اجرایی و چه در حوزه آموزش به سیل و مسائل و مشکلات آن به حد کافی پرداخته نشده است.

 میرزایی  بابیان اینکه در تقویم آموزشی تا قبل از سیل اخیر  دوره‌های آموزشی در خصوص سیل برگزار نشده است، یادآورشد: بایستی به مسائل مختلف در حوزه آب از جمله مسائل سیل از مدارس به صورت پایه پرداخته شود و حتی در دانشگاه های کشور رشته های تخصصی و کاربردی متناسب با مسائل و مشکلات حوزه آب از جمله سیل و بحران کم آبی تاسیس و تدریس شود.

او خاطر نشان کرد: لازم است در خصوص موضوعات مختلف آب از جمله نحوه مقابله با سیل و رعایت حد بستر و حریم رودخانه ها و بیمه سیلاب در بین اقشار مختلف مردم، فرهنگ سازی شود.

میرازیی گفت: به علت اینکه دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران آموزشهای لازم را در رابطه با سیل ندیده‌ بودند و در سالهای گذشته حتی یک جلسه در خصوص سیل برگزار نشده بود، در مواجهه با سیل اخیر مشکلات زیادی در امدادرسانی، توزیع کمک‌ها، آماربرداری و تعیین خسارات و شروع بازسازی مناطق سیل زده و نحوه برخورد با آسیب دیدگان ناشی از سیل وجود داشت.

مدیرعامل آب منطقه لرستان  ادامه داد: در سیل اخیر، تجربیات زیادی نیز حاصل شد که لازم است این تجربیات مستندسازی شده و در دوره‌های آموزشی بیان شود و از آنها استفاده گردد.

به گفته میرزایی لازم‌ است برای کاهش خسارات سیل احتمالی در آینده ۳ موضوع مهم شامل آموزش و فرهنگ سازی، ساماندهی رودخانه ها و احداث سدهای مخزنی با اهداف کنترل و مهار سیلاب مورد توجه جدی دولت و مردم قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز