استاندار خبر داد:

راه‌اندازی اولین شهرک استارتاپی کشور در البرز

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۶۳۳۴
راه‌اندازی اولین شهرک استارتاپی کشور در البرز
وجود بیش از ۵۰ شتاب دهنده در کنار یکدیگر در استان البرز ظرفیتی قابل توجه در فضای کسب و کار به شمار می رود که بسترها را برای راه اندازی اولین شهرک استارتاپی کشور در این استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ استاندار البرز با اعلام اینکه راه اندازی اولین شهرک استارتاپی کشور  در این استان با جدیت دنبال می شود، گفت: البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور شرایط لازم را برای رشد و توسعه فعالیت های استارتاپی در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری را دارد.

عزیزاله شهبازی درحاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور در تهران  ادامه داد: در البرز برنامه ریزی شده که شتاب دهنده ها و فن بازارها بستر مناسبی برای تولید اشتغال و رونق تولید داشته باشند. وجود ۵۰ شتاب دهنده در البرز موجب شد تا مکاتبات و تفاهم نامه های  با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شود و  مقرر شد شهر استارتاپی البرز ایجاد شود.

استاندار البرز عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان از سوی استانداری مامور شد با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود نسبت به راه اندازی این امکان اقدام کند.

به گفته وی مکان یابی این شهرک صورت گرفته و امید است بتوانیم تا پایان سال اقدامات موثری در این زمینه  انجام دهیم.

شهبازی همچنین با اشاره به اینکه اقوام مختلف ایرانی در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشورحاضر هستند، افزود: در غرفه استان البرز به عنوان ایران کوچک با رنگین کمانی از اقوام، توانمندی‌های روستائیان و عشایر سراسر کشور را می توان مشاهده کرد.

استاندار البرز ادامه داد: جمعیت روستایی البرز نسبت به شهرنشینان بسیار قلیل تر است ولی رشد و بالندگی و همچنین تاثیر فعالیت های روستانشینان البرزی در مقایسه با بسیاری از استانهای کشور، موثرتر است.

شهبازی گفت: البرز جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و طبیعی فراوانی برای جذب گردشگران دارد که بخشی از توانمندی های این حوزه در غرفه البرز مشهود است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که ظرفیتهای کم نظیر البرز را به نمایش گذاشته و توسعه گردشگری و بواسطه این امر تولیدات روستایی و عشایری را همراه داشته باشیم.

استاندار البرز اضافه کرد: تبادل فرهنگ ها و ایجاد فضای آشنایی با اقوام مختلف و تقویت بسترهای وحدت و انسجام می تواند از جمله دستاوردهای این نمایشگاه باشد.

وی گفت: امید است با توسعه تجارت و دوری از اقتصاد معیشتی شاهد رشد و شکوفایی و توسعه روز افزون البرز و به تبع آن کشور باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز