نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان خبر داد:

تدوین سیاست‌های ارزی دولت به نفع صادرکنندگان

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۸:۰۰:۲۹
کد خبر: ۸۸۶۳۳۹
تدوین سیاست‌های ارزی دولت به نفع صادرکنندگان
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: سیاست‌های ارزی دولت، برای تحقق شعار سال و رونق تولید، به نفع صنعتگران و صادرکنندگان تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید علوی گفت: ارزش پول ایران به دلیل مشکلات اقتصادی در یکسال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که این امر به کاهش صادرات دامن زده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی کشور در ۶ ماه گذشته با دلار ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار ریالی برای خرید مواد اولیه تولید کالا اقدام کردند و از سوی دیگر، صادرات کالا با دلار ۱۱۱ تا ۱۳۰ هزار دلاری چندان برای صادرکنندگان به صرفه نیست.

علوی اضافه کرد: سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان سمنان به نقاط مختلف جهان پیش بینی شده بود که این رقم به دلیل برخی مشکلات زیرساختی محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: در حالت خوشبینانه این میزان از صادرات کالا از سمنان در شرایط عادی و بدون فشارهای اقتصادی خارجی هم محقق نمی شود و به هیچ عنوان مشخص نیست که مدیران دستگاه‌های اجرایی برچه اساسی این هدفگذاری‌ها را انجام می دهند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط بر اساس وضع موجود اقتصادی در کشور هدفگذاری‌های کلان داشته باشند زیرا با برنامه ریزی‌های مقطعی نمی توان برای توسعه استان اقدام کرد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز