خودروهای عراقی فقط ۱۵ روز حق تردد در ایران را دارند

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۳:۰۱:۵۹
کد خبر: ۸۸۶۴۱۷
خودروهای عراقی فقط ۱۵ روز حق تردد در ایران را دارند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آبادان گفت: خودروهای عراقی قرار بود به صورت گسترده وارد منطقه آزاد اروند شوند ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، ورودشان به صورت گسترده فراهم نشد و در حال حاضر فقط 15 روز حق تردد در کشور را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا اشیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آبادان، با اشاره به طرح‌های شبانه روزی برای رسیدگی به تخلفات خودرویی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۱ دستگاه خودرو که حرکت نمایشی انجام می‌دهند، توقیف شدند.

وی از دریافت دستور قضائی برای تشکیل پرونده برای خودروهایی که اقدام به حرکت‌های نامناسب همچون دور زدن در جا، لایی کشیدن، سرعت تند و غیره می‌کنند، خبر داد و گفت: برای این  دسته از رانندگان متخلف علاوه بر اعمال قانونی تخلفشان، برایشان پرونده قضائی نیز تشکیل و تحویل مراجع قضائی می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی آبادان درباره تخلفات خودروهای عراقی بیان کرد: خودروهای عراقی قرار بود به صورت گسترده وارد منطقه آزاد اروند شوند ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از جمله سیستم‌های رایانه‌ای در شبکه راهور امکان ثبت سامانه برای ورودشان فراهم نشد.

وی گفت: این خودروها به صورت پراکنده ممکن است وارد شوند و تنها 15 روز حق تردد دارند. همچنین اگر تخلفی مرتکب شوند، تخلف شان همان روز در سامانه اجرائیات درج می‌شود و هنگام خروج از مرز سیستم سامانه اجرائیات تخلف درج و در گیت های خروجی و هنگام بازگشت به کشورشان کنترل انجام خواهد شد و علاوه بر برخورد قانونی اجازه ورود مجددشان سلب می‌شود.

اشیری افزود: گمرک خودروهایی که وارد کشور می‌شوند را کنترل و موظف به انجام بیمه هستند، قرار بود در هنگام ورود به‌طور گسترده خودروهای عراقی، با استقرار یکی از شرکت‌های بیمه‌ای در مرز ورودی بیمه شوند اما در حال حاضر این امر اجرایی نشد.

 

نظر شما
پرونده ویژه