مدیرعامل بیمه سلامت ایران:

بیمه سلامت ۴ هزارمیلیارد تومان بدهی دارد/اجرایی شدن بیش از ۳۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیک

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۸:۴۶:۱۶
کد خبر: ۸۸۶۵۸۶
بیمه سلامت ۴ هزارمیلیارد تومان بدهی دارد/اجرایی شدن بیش از ۳۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیک
مدیرعامل بیمه سلامت ایران ضمن بیان اینکه و بدهی سال 97 چهار هزار میلیارد تومان می باشد، گفت: در حال حاضر بیش از 30 درصد طرح نسخه نویسی الکترونیک اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد جمعیت کشور از بیمه رایگان برخوردار هستند اظهارکرد: چهار میلیون نفر در پنج صندوق (کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، بیمه همگانی، صندوق بیمه ایرانیان) تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی از کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی به دلیل حذف همپوشانی در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۹۰ میلیون بار مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم .

مدیرعامل بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به اینکه تا کنون 60 درصد از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند، بیان  داشت: ۹۰۰ هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی(ره) به سازمان بیمه سلامت معرفی شده که ۵۰۰ هزار نفر آن ها دفترچه دریافت کردند.

موهبتی در ادامه  با اشاره به طرح ارجاع الکترونیک و لزوم اجرای آن تا پایان برنامه ششم توسعه در تمام کشور، اظهار کرد: عدم اجرای کامل این طرح در کشور به دلیل نبود زیرساخت های سخت افزاری و اجتماعی مناسب است.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: این طرح در همه شهرستان های گلستان اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۴۰ شهرستان اجرا میشود که اکنون بیش از ۳۰ درصد اجرایی شده است و از ابتدای شروع طرح تاکنون۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است.

وی گفت: دو هزار و ۴۵۰ دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

موهبتی ازآغاز طرح نظام  ارجاع پزشک خانواده بزودی در شهرها خبر داد و افزود: ۲۰ میلیون روستایی در سراسر کشور تحت نظام ارجاع پزشک خانواده هستند.

مدیر عامل بیمه سلامت در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط بدهی بیمه سلامت چهار ماه است، و بدهی سال 97 بیمه سلامت چهار هزار میلیارد است، یادآور شد: بدهی داروخانه ها را در خردادماه و بدهی دانشگاه ها را در اردیبهشت ماه پرداخت کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز