فرماندار خرم آباد :

پروژه های عمرانی در خرم آباد نیازمند نگاه ویژه دولت هستند / سیل ۱۹۳۳ میلیارد تومان به خرم آباد خسارت وارد کرد

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۸۸۶۶۷۲
پروژه های عمرانی در خرم آباد نیازمند نگاه ویژه دولت هستند / سیل  ۱۹۳۳ میلیارد تومان  به خرم آباد خسارت وارد کرد
اسد عبداللهی گفت: همچون انتخابات سال ۹۶ انتخابات مجلس را هم در صحت و سلامت کامل برگزار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عبدالهی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان که به منظور معارفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و با حضور اعضای شورای اداری و شورای تامین استان برگزار شده  بود با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان در این شهرستان ساکن هستند، اظهارکرد: شهرستان خرم آباد با چهار شهر، چهار بخش، هفده دهستان، ۶۳۲ روستا و ۲۲۲ دهیاری از پراکندگی جمعیتی گسترده ای برخوردار است.

او افزود: مدیریت مرکز استان در شرایط فعلی سخت و دشوار است و ما با کمبود ۲۵ درصدی نیروی انسانی در ادارات و دستگاه های اجرایی روبرو هستیم.

عبدالهی  تصریح کرد: عمده ترین مشکلات شهرستان در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی، موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، تکدی گری و نزاع را شامل می شود که باید به آن معضلاتی همچون کودکان کار را نیز اضافه کرد.

او عنوان کرد: در حوزه عمرانی بیشترین مشکلات ما مربوط به سه سیل اواخر سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ است که خسارتی در حدود ۱۹۳۳ میلیارد تومان را در حوزه های مسکن، کشاورزی، زیر ساخت های مواصلاتی، تجهیزات منازل، اماکن تجاری و ... به همراه داشت.

عبدالهی  گفت:  بسیاری از پروژه های عمرانی شهرستان از جمله هتل صخره ای، کتابخانه مرکزی و تالار یک هزار نفری فرهنگ و ارشاد اسلامی به رغم گذشت سالها از آغاز به کار، هنوز در حوزه اعتبارات با مشکل روبرو بوده و نیازمند نگاه ویژه دولت و دستگاه های تصمیم ساز هستند.

او ضمن اشاره  به مشکلات حوزه گردشگری شهرستان ،یادآورشد: برخی مناطق گردشگری شهرستان از جمله آبشار بیشه نیازمند نگاه و مدیریت تخصصی و تخصیص اعتبارات لازم است تا مشکلات و نواقص آنها رفع شود.

 عبداللهی سپس با انتقاد از کوتاهی های قبلی  صورت گرفته در موضوع ترافیک و تسهیل تردد وسائط نقلیه در سطح شهر خرم آباد،  تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از هتل ها، مراکز تجاری، آموزشی و بهداشتی در شهر خرم آباد بدون توجه و نگاه به معضل ترافیک ساخته شده و نیاز است که شهرداری در جهت رفع این مشکل و تسهیل تردد در سطح شهر اقدامات ویژه ای بعمل آورد.

فرماندار خرم آباد ضمن اشاره  برخی اقدامات شاخص صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در طی دو سال گذشته در سطح شهرستان ، خاطر نشان کرد: حل مشکل ترمینال مسافربری، آغاز فاز دوم مجتمع کشت و صنعت، بهره برداری از زیر گذر بهارستان، برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری از جمله جشنواره موسیقی قوم لر و پیر غلامان، برگزاری موفق  برنامه ها و مراسمات مربوط به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تقویت نهادهای مردمی و احزاب، رفع مشکلات ورودی های شهرستان، توسعه روستایی، تعمیر و تجهیز ساختمان فرمانداری و بخشداری ها، حل مشکلات کارخانه های یخچال سازی، الکل سازی، فولاد و پارسیلون، آغاز به کار پروژه سد مخملکوه، بازسازی راه آهن، توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی، رفع برخی مشکلات مناطق حاشیه ی شهر، بازسازی و توسعه راه های روستایی و بهره مندی از توانمندی خیرین و بخش خصوصی از جمله اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در طی دو سال گذشته در شهرستان خرم آباد بوده است.

او ضمن اشاره  به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال جاری،ادامه داد: خوشبختانه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال ۹۶ توانستیم با استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان یک انتخابات سالم و بدون حاشیه را برگزار کنیم  و از این تجربه در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال جاری نیز بهره خواهیم گرفت تا رضایتمندی عمومی را جلب کنیم.

عبداللهی گفت: خرم آباد در قیاس با سایر مراکز استان های هم سطح خود در کشور نیازمند توسعه همه جانبه و اختصاص اعتبارات ویژه است تا بتواند پاسخگوی نیازهای کل استان باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز