رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

اعلام کردستان به عنوان فاسدترین استان از نظر سیستم اداری کذب محض و دروغ است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۵:۰۰:۲۶
کد خبر: ۸۸۶۸۰۹
اعلام کردستان به عنوان فاسدترین استان از نظر سیستم اداری کذب محض و دروغ است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: کردستان فاسدترین استان از نظر سیستم اداری نیست و عنوان این مسئله ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد و جذب سرمایه گذار می زند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام نصرالهی زاده یکشنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان کردستان با عنوان رسانه و توسعه در سنندج، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمانی است که متولی برنامه های توسعه ای کشور و استان ها بوده و دیدگاه این سازمان همدلی و مشارکت با همه عوامل و افکار عمومی در راستای فعالیت های توسعه ای است.

وی افزود: هر فرآیند توسعه ای اگر مبتنی بر عقل و خرد جمعی باشد حتما دستیابی به اهداف مد نظر آن آسان تر خواهد شد و طی چند دهه اخیر مشخص شده که هر برنامه ای که با مشارکت عمومی همراه بوده تضمین توسعه را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: توسعه یک فرآیند همه جانبه است و نمی توان تنها ایجاد فضاهای فیزیکی را توسعه نامید و توسعه یک روال است که با مشارکت عمومی به دست می آید.

نصرالهی زاده یادآور شد: جامعه ما متاسفانه یک جامعه ذهن گرایانه است و براساس ذهنیات خود هرگونه بخواهیم قضاوت می کنیم که این رفتارها باید اصلاح شود و از نظر جامعه شناسی این موضوع می تواند آسیب های زیادی به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نوعی توسعه دولت محور در جامعه شکل گرفته و در جامعه ما تمام انتظارات از دولت است و در عین حال نیز بدبینی کامل نسبت به نهاد دولت در بین مردم جامعه وجود دارد که این دو کاملا در فرآیند توسعه در تناقض هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: متاسفانه فرهنگ غلطی در میان جامعه ما شکل گرفته و در هر جایی می خواهیم به شکل ممکن چه درست و چه غلط به برنامه های دولت انتقاد کنیم و این خود یکی از مهمترین موانع شکل گیری توسعه است و به همین دلیل نیاز است که ما با همکاری هم در ابتدا این نوع نگاه را در جامعه اصلاح کنیم و این مهم بدون مشارکت و همراهی اصحاب خبر و رسانه ممکن نیست.

نصرالهی زاده با اشاره به تعریف و ماهیت اصلی توسعه در جوامع کنونی و لزوم بهره مندی از تجربیات موفق در این عرصه، اظهار داشت: ما باید بدانیم معنای توسعه چیست و از مفهوم آن چه می خواهیم و بعد در خصوص رسیدن و یا نرسیدن به توسعه صحبت کنیم و باید فرهنگ پاسخگویی در مدیران نیز جا بیافتد تا مطالبه گری رسانه ها و خبرنگارانی که در راه توسعه این استان دغدغه دارند پاسخ داده شود.

وی در ادامه سخنان خود به موضع دولت نسبت به انتشار برخی اخبار در خصوص رتبه اول کردستان در فساد اداری اشاره کرد و افزود: موضع دولت برای بررسی فساد اداری در این استان کاملا شفاف است و استاندار کردستان از رئیس قوه قضاییه درخواست کرده تا دستگاه های نظارتی زیر مجموعه مصادیق فساد اداری در استان را بررسی و با هر مسئولی که کوچکترین رانت و یا سواستفاده از پست مدیریتی خود داشته، بشدت برخورد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص صحت این خبر، ادامه داد: این خبر تنها حاصل نظرسنجی تلفنی اتاق بازرگانی ایران از ۳۹ نفر از فعالان اقتصادی عضو این اتاق در این استان است و نمی توان نظر این افراد را به تمام جامعه این استان تامیم داد.

نصرالهی زاده یادآور شد: از دستگاه قضا این انتظار داریم با روشن کردن حقیقت ماجرا در استان با مسببین نقش بستن بی اعتمادی در ذهنیت جامعه برخورد کند و ما نیز به عنوان دولت آمادگی کامل داریم نشستی با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و افرادی که این نظرسنجی را انجام داده اند و کارشناسان اقتصادی استان و اصحاب رسانه برگزار کنیم تا صحت و سقم آن به صورت علنی بررسی شود.

وی به ضربه‌ای که این خبر به افکار عمومی وارد کرده اشاره کرد و بیان کرد: این نوع خبرها به راحتی اصلاح پذیر نیستند و برخی رسانه‌ها با جهت گیری و اهداف خاص حرکات منفی را منعکس و حرکات مثبت را نادیده می‌گیرند که این با اصل نقد سازنده منافات دارد.

در جریان برگزاری این نشست که با حضور جمعی از مدیران رسانه های استان کردستان همراه بود، شماری از خبرنگاران کردستانی به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف به ویژه مبحث توسعه در این استان پرداختند.

همچنین در این نشست مقرر شد که از این پس به صورت فصلی نشست رسانه و توسعه با حضور مدیران رسانه ها و همچنین مدیران ادارات و سازمان های دولتی و با دستور کارهای مشخص و از پیش تعیین شده برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز