آیت الله علما:

حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران است/ خداوند در علی علیه السلام تجلی نموده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۰:۳۱:۳۱
کد خبر: ۸۸۷۰۰۴
حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران است/ خداوند در علی علیه السلام تجلی نموده است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می زند و آن ها جرأت مقابله ندارند ، همین حفظ معنویت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در جلسه درس اخلاق که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل استانداری کرمانشاه با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: فلسفه فرمایشات امام علی علیه السلام این است که ما یک انسان الهی و کامل باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اساس خلقت و فلسفه اشراف مخلوقات بودن انسان افزود: امتیاز ما انسان ها همین خدایی بودنمان است، زیرا بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام ما به واسطه تربیت شدگان خداوند می باشیم.

آیت الله علما تصریح کرد: موقعیت ویژه ما این است که تربیت شده دست امام علی علیه السلام هستیم ، زیرا حضرت می فرماید، پیامبر را خدا تربیت نمود ، من را پیامبر و مؤمنان هم توسط من تربیت می شوند و این فصل رجحان مومن از غیر مومن است.

وی با اشاره به سخنان دانشمندان اهل تسنن پیرامون امام علی علیه السلام خاطر نشان کرد: نویسندگان بزرگی همچون عبد الفتاح و این ابی الحدید معتقدند، خداوند بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شخصی را همانند علی علیه السلام تربیت نکرد، زیرا فرمایش امام علی توحید خالص است.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه گفت : در پس قرون متمادی می بینیم هیچکس نتوانست همتای علی علیه السلام سخن بگوید و گواه بر این ادعا نهج البلاغه امام است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز تازه است و سخن برای انسان ها دارد و در هزار زمانی افراد خاصی مفهوم سخن امام را درک می کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت حضرت علی(ع) بیان داشت: خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و چون حضرت علی علیه السلام قرآن ناطق است ، پس خداوند در علی علیه السلام هم تجلی نموده و این امتیاز بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به احدی جز علی علیه السلام اعطا نشده است.

آیت الله علما با اشاره به عظمتی که با معنویت نصیب انسان ها می شود گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ معنویات شده ، زیرا این حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران گردید و اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می زند و آن ها جرأت مقابله ندارند ، همین حفظ معنویت در جامعه است.

 

نظر شما