مشاور حوزه ازدواج و تحکیم خانواده در البرز:

آموزش های ازدواج از سنین پایین آغاز شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۴۲:۲۷
کد خبر: ۸۸۷۰۷۵
آموزش های ازدواج از سنین پایین آغاز شود
مدیر مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان البرز بر لزوم جدی گرفتن مشاوره پیش از ازدواج توسط خانواده ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزایر برنا استا البرز، دکتر نیک منش  اظهار کرد: در هفته ازدواج بیشترین مراجعین ما در خصوص مشاوره پیش از ازدواج هستند که با بررسی های انجام شده و گاه گرفتن آزمون های لازم به ما نشان می دهند که آیا این افراد آمادگی ازدواج را دارند یا خیر؟

وی ادامه داد: به راستی اغلب افراد صلاحیت این را ندارند که خودشان برای ازدواج تصمیم بگیرند.

دکتر نیک منش با اشاره به اینکه مقوله ازدواج مقوله بسیار مهم و حساسی است، اظهار داشت: این امر چشم انداز آینده افراد و فرزندان این زوج ها و سرنوشت آنها را رقم می زند و افرادی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و قصد تشکیل خانواده را دارند قرار است هدف بلند مدتی را با هم دنبال کنند و بر همین اساس این مقوله هم برای ما و هم برای خود جوانان بسیار پراهمیت است.

وی همچنین گفت: سبک و سیاق هایی که الان جوانان انتخاب می کنند و ارتباطاتی که با هم دارند و حتی شکل گیری روابط ناسالم بین آنها به نوعی بستر را برای اینکه آنها آماده بشوند تا یک زوجیت سالم داشته باشند را به شدت کاهش می دهد.

این مشاور حوزه ازدواج و تحکیم خانواده اضافه کرد: هرچقدر که این روابط ناسالم بیشتر شکل می گیرد، خاطرات ناخوشایندی در ذهن آنان نسبت به غیر هم جنس خودشان بوجود می آید.

وی بیان داشت: وقتی که جوانان ارتباطات ناسالم را تجربه می کنند، کار برای ساخت یک رابطه سالم و ازدواج سالم خیلی خیلی سخت می شود. بر همین اساس بایستی آموزش های ازدواج از سنین خیلی پایین شکل گیرد و حتی باید به والدین آموزش داده شود که چطور می توانند یک تصویر درست از هم زیستی بین دو غیر هم جنس را برای فرزندان به تصویر بکشند؛ این چیزی است که باعث می شود نه فرزندان ما در کوله پشتی های خود اطلاعات نادرستی را داشته باشند و نه هیچ نگاه صحیحی از یک زوجیت سالم را ندیده باشند و حالا که خودشان می خواهند وارد زندگی مشترک شوند، با یک کوله پشتی خالی مواجه شوند.

دکتر نیک منش در ادامه گفت: قطع به یقین اگر مشاوره های پیش از ازدواج نباشد و به کمک آنها نیاید، کیفیت بخشی روابط زوجین روز به روز کاهش پیدا می کند.

اگرچه گاه در اوایل انتخاب و معیارهای انتخاب دچار مشکل می شوند و جذب هایی اتفاق می افتد که خود آنها فکر می کنند که در نتیجه این جذب می توانند یک هم زیستی خوبی شکل دهند، ولی همانطور که به مرور می بینیم، انتخاب اشتباه است ولو اینکه جذب اولیه صحیح می باشد و در طولانی مدت این روند دچار مشکل می شود و بعد از گذشت یک یا دو سال متوجه می شوند که به درد هم نمی خورند.

وی در پایان تاکید کرد: افراد حتی قبل از اینکه به انتخاب همسر فکر کنند، به مشاورین مراجعه نمایند و از نظر ابعاد مختلف روان شناختی و ظرفیت ها و پتانسیل های هم زیستی و زوجیت چک شوند و بعد از آن، وارد یک رابطه سالم و ازدواج شوند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز