معاون استاندار گلستان خبر داد:

اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای توسعه کتابخوانی در گنبدکاووس

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۹:۰۴:۱۱
کد خبر: ۸۸۷۳۱۸
اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای توسعه کتابخوانی در گنبدکاووس
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از اختصاص اعتبار 200 میلیون تومانی برای توسعه کتابخوانی در گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی در محل فرمانداری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همواره از دغدغه‌های اصلی ما بوده است، اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 50 میلیون تومان اعتبار برای حوزه کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال جاری به 200 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه انجمن دوستداران کتاب شهرستان گنبدکاووس به همت سیدعلی کریمیان مشاور اجتماعی فرماندار نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی داشته است، تصریح کرد: دلیل موفقیت و پیشرفت انجمن و کانون‌های حوزه کتاب‌خوانی اقدامات دلسوزانه، صادقانه و تلاش بی وقفه آنها است.

کریمی با توجه به اینکه جایگاه پر اهمیت کتاب و بسترسازی مناسب برای ترویج آن در جامعه توسط مسئولان مورد غفلت قرار گرفته است گفت: انجمن دوست‌داران کتاب با توجه به نیاز نوجوانان به ویژه در نقاط محروم و حاشیه‌نشین شهرستان گنبدکاووس تلاش مقدسی در زمینه ترویج کتاب‌خوانی داشته و همچنین کمک شایانی به اداره کتابخانه های عمومی کرده است .

وی با تاکید بر اینکه سیدعلی کریمیان مشاور اجتماعی فرماندار مروج برتر کشوری کتاب‌خوانی شده است، اضافه کرد: با پیگیری و تلاش‌های مستمر چندین نمایشگاه کتاب با هدف توسعه کتاب‌خوانی در شهرستان گنبدکاووس به همت مشاور اجتماعی فرماندار برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سیل اخیر استان گلستان بیشتر توان و ظرفیت ها را به سمت خود معطوف کرد، افزود: با وجود همه محدودیت ها اعتبار حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش داده و همچنان به تلاش خود برای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در این حوزه ادامه خواهیم داد.

کریمی ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را از امور اصلی و اساسی که باید به آن توجه ویژه شود دانست و گفت: مسئولان و خیرین شهرستان گنبدکاووس باید مانند سایر حوزه در این مسیر نیز یاری رسان فعالان عرصه کتاب‌خوانی بوده و نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

گفتنی است که در انتهای این مراسم از فعالان و خبرنگاران مروج کتابخوانی و همچنین برگزیدگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

 

نظر شما