گودرزی:

مشاهیر کرمانشاهی به جامعه معرفی شوند

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۶:۵۲:۲۴
کد خبر: ۸۸۷۶۳۲
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی به ویژه نام و نقش بزرگان و مشاهیر استان برای جامعه ارزش تولید می‌کند و سرمایه اجتماعی را افزایش می دهند و باید آنها را به جامعه معرفی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، علیرضا گودرزی روز چهارشنبه در جلسه معرفی و اعلام مشاهیر و مفاخر استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: کرمانشاه در تمام عرصه ها حرف برای گفتن دارد و در عرصه فرهنگ، ورزش ، مذهب، خیرین و دفاع مقدس باید این حرف‌ها گفته شوند.

او گفت: ما برای معرفی مشاهیر و بزرگان نیاز به تولید محتوا داریم و باید زندگینامه، خدمات و برجستگی‌های زندگی هر کدام از آنها به صورت فیلم در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بزرگان و مشاهیر تکیه گاه و مرجع جامعه هستند، گفت: برای رجوع و حرکت در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی باید به این مشاهیر تکیه کرد چرا که این افراد برای جامعه اعتماد و هویت می سازند و این اعتماد می تواند سرمایه اجتماعی را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

وی یادآوری کرد که اگر ما این بزرگان را خوب معرفی نکنیم جوانان ما به دلیل ناآشنایی با این دریای وسیع معرفتی به بی‌هویتی گرفتار خواهند شد و از این رو وظیفه ما است که با معرفی بزرگانمان، هویت، تاریخ و فرهنگ را به جوانان آموزش دهیم چرا که ستون فقرات هویت ساز و فرهنگ ساز بزرگان و مشاهیر کرمانشاهی می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در ادامه گفت: به دلیل این که ما به این بزرگان و مشاهیر بسیار نزدیک هستیم متاسفانه قدر و ارزش آنها را در کشور خوب نمی دانیم و به معرفی و برندسازی آنها نمی پردازیم همانند وقتی که در پای بیستون هستیم و این عظمت بیستون را درک نمی کنیم باید از بیستون کمی دور شد تا عظمت آن را با چشمان خود دید.

گودرزی افزود: بزرگان ما هر کدام در کشور وزنه هایی هستند که می‌توانند برای استان ما سرمایه و ارزش به وجود آورند.

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه قهرمانانی هستند که چه در عرصه ورزش و چه در عرصه فرهنگ و چه در عرصه مذهب و سایر عرصه ها می توانند به برندهای فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و خلاء های فرهنگی که امروزه به دلیل تغییر و تحولات اجتماعی رخ داده اند را حل نمایند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که رشد سریع جوامع مدرنیته را در برابر فرهنگ سنتی قرار داده و اگر ما نتوانیم تولید محتوا و تولید ارزش در بُعد فرهنگی داشته باشیم به خودباختگی فرهنگی دچار خواهیم شد و خودباوری جوانان تضعیف می گردد.

او یادآوری که لازم است که همه ما با معرفی بزرگان، وظیفه خود را نسبت به آنها و تلاش‌هایی که برای ارتقاء سطح فرهنگ غنی کرمانشاه انجام داده اند نشان دهیم.

 

نظر شما