مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معارفه شد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۹:۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۸۷۷۹۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معارفه شد
محمد حسین اسماعیلی با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معارفه شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معارفه شد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین تکریم و معارفه که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: فرهنگ و هنر، هویت هر ملت و کشوری را می سازد و به گفته مقام معظم رهبری مدظله العالی به مثابه هوا برای تنفس است.
وی قزوین را سرزمین شهادت و پرورش ۲ هزار و ۸۱۰۰ لاله گلگون کفن دانست و گفت:قزوین شهر شعر و شعور، جایگاه ذوق و هنر و پایتخت خوشنویسی ایران است و شناسایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محوطه و بنای تاریخی در کمتر از یک درصد از مساحت ایران، نشان از غنای فرهنگی قزوین دارد.  
 اسماعیلی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر این باور است تا در کنار پاسداشت این پیشینه غنی، در راستای سیاست های فرهنگی نظام گام بردارد.  
 این مسئول احیای جایگاه اداره کل در استان، ارتقای اقدامات اداره کل از تصدی گری به سیاستگذاری فرهنگی، حمایت از تولیدات فرهنگی، تعامل با انجمن ها، تشکل ها و نهادهای فرهنگی استان، تقویت مناسبات فرهنگی با سایر استان ها، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در تمام استان، حمایت از پژوهش در امور فرهنگی و ... را راهبردهای این اداره کل برای ارتقای فرهنگی استان نام برد.
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این آیین گفت:از هشت اسفند ۹۷۷ که در جایگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان شروع به فعالیت کردم از پیشکسوتان و هنرمندان کمک خواسته و تلاش کردم انجمن های هنری سر و سامان بگیرند.  
 حجت الاسلام سید مهدی حسینی ضمن قدردانی از همکاری و زحمات عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، معاونان، مسئولان، کارکنان ارشاد، انجمن‌های هنری و هنرمندان، گفت: امروز خوشحالم که این سنگر را به برادر بزرگواری تحویل می دهم که در خط نظام و همگام با سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت می‌کنند.  

 

نظر شما