تشکیل کارگروه کاهش پرونده‌های مسن در استان البرز

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۵:۲۷:۴۹
کد خبر: ۸۸۷۹۸۱
تشکیل کارگروه کاهش پرونده‌های مسن در استان البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز از تشکیل کارگروه کاهش پرونده‌های مسن در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزای برنا از تهران ؛ دکتر حسین فاضلی هریکندی در شورای معاونین دادگستری استان البرز که با محوریت بررسی شرایط استان در موضوع «پرونده‌های مسن» برگزار شد، با اشاره به معضل پرونده‌های مسن و اطاله دادرسی در دادگستری ایران اظهار داشت: اطاله دادرسی و مسن شدن پرونده‌ها ناشی از عوامل متعددی است که با بازشناسی و اولویت‌بندی علل و برنامه‌ریزی دقیق بر روی ریشه‌های این چالش می‌توان در بازه زمانی تعیین شده به حل آن امیدوار بود.

وی ادامه داد: در دوره جدید قوه قضائیه، با توجه به روحیه جدید و شناخت کامل آیت‌الله رئیسی به مسائل قوه، موضوعات افزایش ورودی، اطاله دادرسی، پرونده‌های مسن، جمعیت کیفری و تکریم ارباب رجوع دارای بیشترین تاکیدات هستند.

فاضلی هریکندی همچنین عنوان کرد: بیانات مطرح شده توسط ریاست معظم قوه قضائیه نشان می‌دهد که بر این محورها تاکید وجود دارد و باید به صورت ویژه در دادگستری‌ها مورد پیگیری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: استفاده از تجربیات گذشته و همچنین ایده‌های نو می‌تواند در مسیر حل مشکلات مسبوق به سابقه  قوه قضائیه بسیار راهگشا باشد و باید بر اساس سند تحول قوه قضاییه در شیوه های اجرای اقدامات تجدید نظر کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان از اتخاذ تدابیر ویژه تشویقی برای قضات و کارمندان این استان خبر داد که در زمینه کاهش پرونده‌های مسن تلاش مضاعف می‌کنند و افزود: یکی از شعارها و برنامه‌های جدی رئیس قوه قضاییه نهادینه کردن کار جهادی و ایثارگونه در دستگاه قضایی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت به حل بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی در کوتاه مدت و بلندمدت امیدوار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز