حسین زاده در گفت و گو با برنا کرمانشاه:

توسعه عدالت ورزشی در گرو تجزیه و تحلیل تیم‎های المپیاد است/ در زمان برگزاری المپیاد بازنگری شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۹:۵۲:۲۰
کد خبر: ۸۸۸۳۸۰
توسعه عدالت ورزشی در گرو تجزیه و تحلیل تیم‎های المپیاد است/ در زمان برگزاری المپیاد بازنگری شود
یک کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: اگر ما به دنبال توسعه عدالت ورزشی باشیم، باید تیم هایی که از طرف استانها به این مسابقات معرفی می شوند مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند همچنین باید زمان برگزاری مسابقات مورد بازنگری قرار بگیرد چراکه ممکن است موجب دو اشکال عمده شود.

محمد حسین زاده کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه درباره برگزاری المپیاد ورزشی در این استان اظهار کرد: درخصوص برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور باید عرض کنم که این کار فی نفسه بسیار ارزشمند و ستودنی است و بنده سر تعظیم فرود می آوردم در مقابل عزیزانی که این مسئله دغدغه شان بوده و عملاتی کردند و در حال پیگیری و اجرا هستند.

حسین زاده افزود: بنظر می آید که جای کمیته نظارت و ارزشیابی در این مسابقات و المپیاد خیلی خالی است، اگر سال گذشته را مبنی قرار بدهیم، کرمانشاه میزبان مسابقات ژیمناستیک بود و فقط یازده استان شرکت کرده بودند، این پیام بسیار ناراحت کننده ای است برای یک رشتهء المپیکی است که بالاترین مدال در المپیک را دارد و یک رشته مادر است، باید معاونت ورزش وزارت روی این مسئله بسیار حساس باشند و پیگیری کنند که چرا در ورزشی مانند ژیمناستیک یازده استان شرکت کرده اند!

سرمربی اسبق تیم های ملی تکواندوی عراق گفت: اگر قرار است آیتم دیگری هم مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد و اگر ما به دنبال توسعه عدالت ورزشی باشیم، باید تیم هایی که از طرف استانها به این مسابقات معرفی می شوند مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند که آیا واقعا منتخب آن استان هستند یا این تیم صرفا برای یک باشگاه یا مربی نورچشمی هیات یک استان است!

سرمربی تیم ملی نوجوانان تکواندوی ایران در سالهای 2007 و 2008 اضافه کرد: استحضار دارید که گاهاً در برخی از هیات ها متاسفانه انحصارگری به جایی رسیده است که از توان یک هیات، از توان مالی اداره کل، از امکانات یک استان فقط به نفع یک مربی استفاده می شود و کل استان بسیج می شوند تا شاگردان یک مربی تقویت شوند، خب به طبع بقیه محکوم به حذف می شوند.

حسین زاده ادامه داد: این یکی از مهمترین رسالت و مسئولیت وزارتخانه است تا در هیاهو و شلوغی و روزمرگی استان ها این رسالت را فراموش نکنند و به دنبال تجزیه و تحلیل منطقی تیم ها باشند و در پایان مسابقات این کمیته نظارت و ارزیابی باید نمودار فعالیت استانها را به وزیر، معاونت ورزش و استانها ابلاغ کنند و اگر هم کسانی کم کاری کردند یا نتوانستند کار کنند مورد مواخذه قرار بگیرند.

این کارشناس ورزش اظهار کرد: موضوع بعدی که باید در پایان این مسابقات در هر سال مورد ارزیابی قرار بگیرد خروجی این مسابقات یعنی نوجوانانی که قهرمان می شوند در رشته خود باید با لیست تیم ملی نوجوانان آن فدراسیون مقایسه شود و رصد بشود که آیا کسانی که در این مسابقات قهرمان شده اند وارد تیم های ملی نوجوانان شده اند یا خیر! اگر شده اند که درصد این موفقیت چقدر بوده و چطور می شود این مورد را افزایش داد و اگر نشده اند ایراد کار کجاست؟

او گفت: اگر ما این سلسله مراتب را رعایت نکنیم و این تیم منتخب استانی را در استان رصد نکنیم و به قهرمانی کشور و نهایتاً به تیم ملی نرسانیم در واقع هیچ کار مفیدی انجام نداده ایم.

کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بیان کرد: مسئله مهم بعدی این است که زمان برگزاری مسابقات باید مورد بازنگری قرار بگیرد، چراکه ممکن است موجب دو اشکال عمده شود، نخست اینکه از نظر میزبانی برگزاری حدود صد رشته ورزشی در کشور که هر استانی چهار الی پنج رشته را دارد طبیعتا باعث یک سری بی نظمی ها از ناتوانی مالی و پشتیبانی و تدارکات خواهد شد که اگر این مورد با فاصله برگزار شود موجب افزایش سطح کیفیت برگزاری ها خواهد شد.

حسین زاده ادامه داد: مسئله دوم چون ما تقویم سالانه ورزشی فدراسیون های جهانی را باید جدی بگیریم، به اعتقاد بنده باید برگزاری هر رشته ورزشی تاریخ آن باید توسط فدراسیون مربوطه اعلام شود، به این عنوان که وزارتخانه ورزش ، این فدراسیون می خواهد مسابقات استعداد های برتر رشته خود را در تاریخی مشخص برگزار کند تا خروجی آن به اضافه چندماه اردو و در نهایت متصل شود به مسابقات مهمی چون آسیایی و جهانی.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز