استاندار گلستان در نشست با هیات سیاسی و اقتصادی استان ساراتف روسیه:

گلستان هیچ محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۰۷:۱۶
کد خبر: ۸۸۸۴۷۰
گلستان هیچ محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه ندارد
استاندار گلستان گفت: این استان محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس صبح امروز شنبه 2 شهریور در نشست با هیات سیاسی و اقتصادی روسیه، اظهار کرد: برخی ویژگی های مشترک این دو استان مانند تولید محصولات کشاورزی و دسترسی به دریا، امکان همکاری بیشتر گلستان و ساراتف را افزایش خواهد داد.

وی گفت: گلستان آماده توسعه همکاری ها با استان سارتف در بخش های فنی و دانشگاهی، بندری و بازرگانی است.

 حق شناس ادامه داد: بیش از یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز استان گلستان و تولید ۲۲۰ هزار تن مرغ، گسترش مزارع میگو و رونق کشت های گلخانه ای فقط نمونه ای از قابلیت های اقتصادی گلستان است که می تواند موجب تداوم همکاری با استان ساراتف و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر شود.

معاون فرماندار استان ساراتف روسیه نیز در این نشست گفت: ایران شریک اقتصادی مطمئن برای کشورش است که تلاش می کنیم این روابط در بخش های گوناگون گسترش یابد.

الکسی ولادمیدویچ اظهار کرد: دستور رهبران دو کشور ایران و روسیه گسترش روابط و تعامل اقتصادی و تجاری با یکدیگر است که هم اینک این روابط با صادرات محصولات کشاورزی از ساراتف به ایران در حال انجام است.

معاون فرماندار استان ساراتف با تشریح ویژگی های اقتصادی و زیربنایی این استان گفت: ساراتف یکی از قطب های کشاورزی روسیه است و از ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری با استان گلستان در شمال ایران و همسایگی دریای خزر برخوردار است.

لازم به ذکر است، هیات سیاسی و اقتصادی روسیه امروز چند برنامه کاری دیگر از جمله نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان در اتاق بازرگانی گرگان دارد و هدف این دیدارها توسعه روابط اقتصادی طرفین اعلام شده است.

استان گلستان در کرانه شرقی دریای خزر با نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در بخش های مختلف اقتصادی بویژه گردشگری و کشاورزی مزیت نسبی دارد.

وجود گمرک و راه آهن اینچه برون در مرکز ترکمنستان از دیگر مزیت های گلستان است هرچند بنادر این استان بویژه بندرترکمن فعالیت چندان اقتصادی ندارند.

 

نظر شما