هوشنگ بازوند:

با مدیری که به رسانه‌ها پاسخگو نباشد برخورد جدی می کنم

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۳:۴۹:۵۸
کد خبر: ۸۸۸۶۳۵
با مدیری که به رسانه‌ها پاسخگو نباشد برخورد جدی می کنم
استاندار کرمانشاه در نشیت خبری به مناسبت هفته دولت گفت: اگر مدیری به رسانه‌ها پاسخگو نباشد با او برخورد می شود، پاسخگو نبودن برخی مدیران را تایید می کنیم و به آن ها تذکر جدی می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه شنبه ۲ شهریورماه در نشست خبری هفته دولت که با حضور خبرگزاری ها و خبرنگاران برگزار شد؛ اظهار کرد: دولت شهید رجایی هرچند یک دولت کوتاه‌مدت بود ولی یک الگوی مدیریتی موفق و ماندگار را برای ایران اسلامی به یادگار گذاشت؛ الگویی که مبتنی بر ساده زیستی، پرهیز از تجمل و رسیدگی به محرومان بود.

بازوند ادامه داد: همچنین دولت شهید رجایی یک سبک مدیریتی مردم محور را به یادگار گذاشت که در دولت های بعدی دنبال شد و توفیقات درخشان جمهوری اسلامی در طول این چهل سال ثمره مردم محوربودن است.

او افزود: در دهه‌های اخیر همه ی این رویکردهای  ارزشمند در قالب سبک مدیریتی جهادی با جدیت دنبال دنبال شده‌اند که دستاوردی های عظیمی در عرصه های مختلف داشته اند.

بازوند گفت: هفته دولت فرصت خوبی برای بیان عملکردهای صورت گرفته توسط نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

او اضافه کرد: علی رغم تمامی تنگناهایی که تحریم های ظالمانه آمریکا برای کشور ایجاد کرده، شاخص های اعلام شده توسط مرکز آمار بیانگر امیدبخش بودن فرایند رونق تولید در کشور است.

استاندار کرمانشاه درباره وضعیت مرز خسروی اظهار کرد: خوشبختانه شواهد و قرائن حاکی از این است که مرز خسروی در ایام اربعین برای عبور زوار حسینی بازگشایی می شود. بازگشایی این مرز تاریخی یک اتفاق بسیار مهم است و بی‌گمان تاثیرات مثبتی در رونق اقتصادی کرمانشاه خواهد داشت.

 بازوند بیان داشت: زیرساخت‌های لازم برای ایام اربعین فراهم شده است و وزارت کشور نیز تمهیدات لازم را در این زمینه انجام داده است، برای انتقال مناسب زوار عزیز از منظریه تا کربلا و استقرار موکب ها در این مسیر، با طرف‌های عراقی مشغول برنامه ریزی هستیم.

او افزود: در طول تاریخ آیین اربعین یک مدیریت مردم محور داشته است و  هر چه نقش دولتی ها کمتر باشد و کارها به خود مردم واگذار شود شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود. در اربعین امسال هم‌بر همین روال عمل خواهیم کرد.

بازوند گفت: موضوع رسمی شدن مرزهای سومار، شیخ صله و شوشمی در هیئت دولت به تصویب رسید که نشانگر توجه ویژه دولت به توسعه کرمانشاه است، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است بخش صادرات کالا در ایام اربعین از مرزهای خسروی و مهران به سومار منتقل شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هفته گذشته برای حل مشکلات جاری مرز سومار سفری به استان دیالی داشتیم. مقامات دیالی موضوعات و مشکلاتی را مطرح کردند که در حال پیگیری آن‌ها هستیم و به زودی تفاهم نامه ای در این زمینه با طرف عراقی امضا می کنیم تا این مرز با تمام ظرفیت در ایام اربعین فعال باشد.

وی اضافه کرد: در استان سه سند مهم در حوزه‌های رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال تهیه کرده‌ایم که به عنوان یک نقشه راه برای توسعه اقتصادی و کاهش ۳ درصدی نرخ اشتغال، اجرایی شده‌اند.

بازوند گفت: امسال در هفته دولت تعداد ۵۴۲۹ پروژه اقتصادی و عمرانی با اشتغال زایی ۵۶۹۵ به بهره برداری می رسد. از این تعداد  ۳۳۳۸ پروژه عمرانی و ۲۰۹۱ پروژه اقتصادی هستند.

او اظهار کرد: همچنین در هفته دولت تعداد۱۳۰ پروژه کلنگ زنی خواهند شد. که امیدواریم تعدادی از آن‌ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.  ۱۹۲ واحد از مجموعه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله آسیب دیدند در هفته دولت به بهره برداری می رسند. روند بازسازی در شهر سرپل ذهاب در سطح گسترده‌ای در جریان است و شهر یکبار دیگر ساخته می شود.

بازوند گفت: شوک های گرانی مصالح کمی روند بازسازی در شهر سرپل را کند کرده که دنبال راهکارهایی برای کاهش این آسیب هستیم.  در سرپل ذهاب ۶۴۰۰ واحد تخریبی داشته ایم که در روند بازسازی این تعداد به ۱۲۴۰۰ رسیده و در واقع از زلزله یک فرصت‌سازی برای بازسازی شهر صورت گرفته است.

بازوند تاکید کرد: اگر مدیری به رسانه‌ها پاسخگو نباشد با او برخورد می شود. پاسخگو نبودن برخی مدیران را تایید می کنیم و به آن ها تذکر جدی می دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت:  ۲۰۲۰ یک فرصت برای توسعه استان است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم؛ در واقع غفلت کرده ایم. پروژه‌های سال ۹۸ با محوریت گردشگری تصویب شده‌اند و به شهرستان‌ها هم ابلاغ شده است. رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای ثبت جهانی اورامانات داده‌اند که موجب تسریع در این موضوع می شود.

هوشنگ بازوند اظهار کرد: برخی با جوسازی های رسانه ای سرمایه گذاران را از این شهر فراری می دهند. یک سرمایه گذار که خواهان اجرای پروژه یک شهرک توریستی صد هکتاری بود با همین جو سازی های رسانه دلسرد شد و در استان همسایه این طرح آن را اجرایی کرد. تاریک نشان دادن فضای استان، موجب فراری دادن سرمایه گذارها و رفتن آن‌ها به استان‌های همسایه می‌شود.

 

 

نظر شما