باید طب ایرانی را به جهان معرفی کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۸:۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۸۸۸۰۲
باید طب ایرانی را به جهان معرفی کنیم
رئیس سازمان نظام پزشکی در استان زنجان گفت: انجمن پزشکان صلح و سلامت در راستای معرفی طب ایرانی گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین بابایی در رابطه با اهداف انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت استان زنجان، اظهار کرد: از جمله اهداف انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت استان زنجان شامل حمایت از طرح‌های مبارزه با بیماری‌های مسری شایع در کشور و جهان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انسان‌دوستانه، حمایت از طرح‌های پزشکی مرتبط با پیشگیری، کمک به برنامه‌ریزی‌های آموزشی برای تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز، حمایت از ایجاد و فعالیت تشکل‌های علمی در زمینه‌های بهداشت و حمایت از طرح‌های علمی است.

وی در رابطه با پزشکان بدون مرز، افزود: اهداف انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت استان زنجان می‌توان با اولین گروه سلامت شامل نهادها و سازمان‌های غیرنهاد در جهان از قبیل پزشکان بدون مرز ارتباط برقرار کند. پزشکان بدون مرز از سال 1971 در جهان شکل گرفته و این جنبش با حرکت‌هایی از سوی روزنامه‌نگاران آغاز شده است که مقراصلی این انجمن در کشور فرانسه قرار دارد و همه اهداف یاد شده بدون هیچ جهت‌گیری در این سال تاکنون ادامه دارد.

رئیس انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت در استان زنجان تصریح کرد: حدود 67 هزار نفر پزشک از سراسر جهان از این حرکت انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت حمایت می‌کنند. این انجمن مستقل بوده و محدودیت مرزی ندارد و افکار انسان‌دوستانه‌ای بر آن حاکم است. انجمن صلح و سلامت ایران مانند دانه‌های تسبیح رشته‌ای به‌هم پیوسته هستند که هدف آن معرفی طب ایرانی است و تلاش می‌کنیم تا طب ایرانی را به جهان و کشورمان معرفی کنیم.

بابایی اظهار کرد: استان زنجان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ظرفیت‌های بی‌شماری را دارا است و همه روزه کارهایی انجام می گیرد و آن‌گونه که باید و شاید به استان و جهان معرفی نمی‌شود. در این میان طب ایرانی در فضای غبارآلود قرار گرفته در فضایی که می‌توان دید و نه نفس کشید.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه پزشکان اعم از رشته‌های مختلف پزشکی را شامل می‌شود و در این میان با ایجاد این انجمن همانند بسیاری از کشورها سازمان‌بندی انجام می‌گیرد. باید به این مهم توجه داشت که این گروه حتی در جنگ تحمیلی نقش اثرگذاری داشتند. دانشکده پزشکی استان زنجان از سال 66 تاسیس شده که فضای مورد نیاز وجود نداشت اما اولین و بزرگ‌ترین بیمارستان شهر با عنوان مجتمع بیمارستان توسط مردم با همت خیرین در زمین 23 هکتاری احداث شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز