چگونه می توان شهری بدون زباله گرد ایجاد کرد؟

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۹:۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۸۸۸۰۴
چگونه می توان شهری بدون زباله گرد ایجاد کرد؟
مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه شهروندان می‌توانند همگام با شهرداری در اجرای طرح شهر بدون زباله‌گرد فعالیت کنند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با تفکیک زباله در مبدأ و منازل خود برای اجرای موفق طرح شهر بدون زباله گرد با شهرداری همگام باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد لطایفی گفت: طرح برخورد و پلمب مراکز خرید و فروش و نگهداری ضایعات وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند بیان کرد: در این راستا جلسه‌ای به مننظور بررسی اجرای مصوبات کمیته پسماند استان و ساماندهی پسماندهای شهری و جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت توسط زباله گردها که در مکان‌هایی در مجاورت منازل مسکونی نگهداری می‌شوند، برگزار شد.

لطایفی ادامه داد: این جلسه با هدف بررسی موضوع ذکر شده از نظر بهداشتی، محیط زیستی و انتظامی تشکیل و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، بحث برخورد با مراکز یاد شده در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مقرر شد طی ماه آتی اقداماتی نظیر اخطار تخلیه و خروج از محدوده و حریم شهر و متعاقب آن در صورت عدم اقدام، پلمپ این مراکز انجام پذیرد.

لطایفی خاطرنشان کرد: طی ماه گذشته بر اساس ماده 18 قانون مدیریت پسماندها برای مراکز مزبور که در محدوده و حریم شهر استقرار یافته‌اند به دلیل تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه، اخطاریه‌های زیست محیطی صادر شده و فعالان این بخش ملزم به خروج از محدوده و حریم شهر شده‌اند.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود با تفکیک زباله در مبدأ و منازل خود برای اجرای موفق طرح شهر بدون زباله گرد با شهرداری همگام باشند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات خرید زباله‌های تفکیک با شماره 31031 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز