استاندار لرستان در نشست خبری :

کلنگ زنی و افتتاح۵۰۲ پروژه در هفته دولت / مدیران از رسانه های منتقددر حوزه کاری شکایت نکنند / دریافت ۲۷۰میلیارد تومان تسهیلات درحوزه کشاورزی

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۰:۵۱:۰۴
کد خبر: ۸۸۸۹۱۱
کلنگ زنی و افتتاح۵۰۲ پروژه در هفته دولت / مدیران از رسانه های منتقددر حوزه کاری شکایت نکنند  /  دریافت ۲۷۰میلیارد تومان تسهیلات  درحوزه کشاورزی
سیدموسی خادمی از کلنگ زنی و افتتاح ۵۰۲ پروژه درهفته دولت امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان ،اظهار کرد: امسال در هفته دولت ۵۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود:  به دنبال سفرهای متعددی که در ۶ماه اول سال به نقاط مختلف استان داشته‌ایم تعداد زیادی از پروژه‌های استان کلنگ‌زنی و افتتاح شده‌اند و این پروژه‌ها، پروژه‌هایی هستند که باقی مانده و در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

خادمی تصریح کرد:  از این ۵۰۲ پروژه، ۴۴۵ پروژه عمرانی با اعتباری حدود ۳۸۳میلیارد تومان بوده و ۵۷ پروژه اقتصادی با اعتباری معادل ۵۸۲ میلیارد تومان می‌باشد.

او یادآورشد:  اشتغالزایی این پروژه‌ها بصورت مستقیم حدود ۱۵۰۰ نفر بوده و اشتغالزایی غیر مستقیم قاعدتا بیشتر از این تعداد خواهد بود.

خادمی ادامه داد: عمدتا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده‌ایم، از این تعداد پروژه، ۴۸۳ پروژه افتتاحی و ۱۹ پروژه کلنگ‌زنی می‌باشد.

 

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:  یک تا دو اشکال اساسی در بحث فرودگاه داریم، یکی اینکه این پروژه از محل اعتبارات استانی شروع شده بود و این در حالیست که فرودگاه یک پروژه ملی است و باید از اعتبارات ملی کار آن انجام شود که ما تلاش کردیم که این پروژه را به پروژه ملی تبدیل کنیم و موافقت وزیر راه را در این رابطه گرفتیم.

به گفته او  شرکت فرودگاههای کشور متولی کار در این زمینه شده است و  ۳۰ میلیارد تومان مطالبات قرارگاه خاتم بابت اجرای این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین و شرکت فرودگاههای کشور تامین می شود.

استاندار لرستان  خاطر نشان کرد: نزدیک شش میلیارد تومان از سوی شرکت فرودگاهها در این رابطه اخذ شده است، این میزان به قرارگاه خاتم پرداخت شده است.

خادمی با اشاره به افزایش پروازها در فرودگاه خرم آباد نیز گفت: اشکال اساسی که در فرودگاه وجود دارد این بوده که مشاوری که کار را طراحی کرده گفته است که فرودگاه را برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر طراحی می کند؛ الان سازمان هواپیمایی کشور که متولی است اعلام می کند که ارتفاعات اجازه نمی دهد که هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه خرم آباد نشست و برخاست داشته باشد.

او ادامه داد: در این راستا در بیش از یک سال گذشته درگیر این موضوع هستیم، بخشی از مشکل فعلی ما این است که علیرغم هزینه ای که در فرودگاه کرده ایم سازمان هواپیمایی کشور مجوزها را نمی دهد.

خادمی عنوان‌کرد:  در این راستا یا مشاور باید سازمان هواپیمایی را قانع کند چرا که ما در این زمینه حدود ۵۰ میلیارد هزینه کرده ایم و یا اینکه سازمان هواپیمایی دلایل قانع کننده را در این رابطه ارائه دهد ، ما دهها جلسه در تهران در این زمینه داشته ایم.

او عنوان کرد: تعداد پروازهای هواپیماهای کوچک از ابتدای مهر ماه در فرودگاه خرم آباد نیز افزایش پیدا می کند.

خادمی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی ۲۷۰میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم و ۹هزارو ۳۰۰ پرونده در حوزه کشاورزی تایید شده است.

او بیان کرد:‌ یک هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه بنیاد مسکن، ۲۷۰میلیارد تومان در حوزه های زیرساخت های روستایی، ۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات استانی در راستای لایروبی به استان تعلق گرفته است.

خادمی یکی‌ از دستاوردهای سیل را آثار اقتصادی پس از آن عنوان‌کرد و گفت:  در این راستا فعالیت اقتصادی و عمرانی در نرخ رشد بیکاری لرستان تاثیرگذار خواهد بود.

 او ادامه داد: همچنین فرصت چانه زنی مجدد در تخصیص آب پس از سیل بوجود آمد و امیدواریم بتوانیم یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب را دریافت کنیم و نیازمند تلاش همگان است.

به گفته خادمی  طرح توسعه فرودگاه از محل اعتبارات استانی شروع شد و یک کار اشتباه بود و تلاش کردیم به طرح ملی تغییر دهیم و سپاه که ۳۰میلیارد تومان طلب دارد باید از ملی دریافت کند.

مشاوری که مشورت داده است معتقد بود هواپیمای پهن پیکر بشیند و سازمان هواپیمایی کشور معتقد است مشکل زمین نداریم بلکه مشکل هوایی است.

 بررسی کردیم این بحث فنی و با جان مردم سروکار دارد و برای حجاج پیگیری کردیم و با توجه به گرمای هوای باید ۵۰درصد خالی برگردد که منطقی نیست.

 اکنون در حال پیگیری هستیم و از اول مهر پروازها افزایش پیدا می کند؛همچنین به دنبال جذب اعتبار برای برج امید هستیم اما بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او‌ بیان کرد:  تعداد زیادی جلسات برای برطرف کردن مشکلات هتل صخره ای برگزار شده است.

خادمی تاکید کرد: مدیران نباید از رسانه های منتقد در حوزه کاری شکایت کنند اما توهین جایز نیست و با دخالت در امور شخصی هر مدیر می تواند شکایت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز