مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه آهن میانه - اردبیل است

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۶:۴۳:۲۵
کد خبر: ۸۸۸۹۱۴
گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه آهن میانه - اردبیل است
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه آهن میانه - اردبیل است.

به گزارش برنا،سعید رسولی  در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان این مطلب ادامه داد: گردشگری ریلی باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود.

او بیان کرد: استان اردبیل از ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجه گردشگری برخوردار است و امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب مسئولین استان با تکمیل خط ریلی اردبیل شاهد رشد صنعت توریسم استان باشیم.

مدیر عامل راه آهن کشور ، پیگیری و عزم مسئولان استان در تسریع وتکمیل پروژه و تامین اعتبار لازم از هر محل ممکن را ستود و اظهار کرد :  تکمیل پروژه راه آهن میانه اردبیل و ادامه آن به پارس آباد پروژه مستقل دیگری برای کشور است و با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعه آن از لحاظ بار ریلی و .. در حال پیش بینی است ارتباطی با پروژه آستارا ندارد.

 او تصریح کرد: سیاست های اقتصادی کشور و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و نیز تحریم های اقتصادی کشور، اتخاذ تصمیم های جدیدی در ایجاد منفذهای متعدد برای مبادلات اقتصادی کشور شده است.

در این نشست که در محل پاویون فرودگاه اردبیل ترتیب یافت ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز از ابلاغ پرداخت قسط دوم فاینانس راه آهن میانه - اردبیل خبر داد.

 مسعود امامی یگانه افزود: با صدور مجوزهای لازم و به لحاظ پیشرفت خوب پروژه راه آهن میانه - اردبیل ، بانک مرکزی پرداخت قسط دوم اعتبارات تکمیل این پروژه مهم استان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان  را در قالب فاینانس ماده ۵۶ به بانک ملی کشور ابلاغ کرد.

او با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن استان بعنوان مطالبه مردم و مسئولان استان در اولویت قرار گرفته است و به دستور استاندار محترم برای اطلاع رسانی روند تکمیل این پروژه به مردم  روز شمار نیز راه اندازی شده است، گفت: این پروژه در ۱۲ قطعه توسط ۱۰ پیمانکار در حال احداث است و تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

امامی از مطالعه احداث ایستگاه مسافرین در نزدیکی  شهر اردبیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد : با تلاش و پیگیری های انجام گرفته پروژه راه آهن میانه - اردبیل بر اساس زمان بندی مشخص شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز